اخبار روز سینما

توصیه هایی طلایی برای کاهش وزن افراد تنبل! / با خوابیدن خودتان را لاغر کنید! + راهکار تضمینی

یکی از معضلاتی که افراد جامعه با آن رو به رو هسند چاقی است. بسیاری از افراد تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند اما کم کردن وزن بسیار کار دشواری است و صبر و اراده ایوب را می خواهد. در ادامه به بیان چند راهکار ساده می پردازیم که به کمک خواب وزن خودتون را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. با ما همراه باشید.

چگونه در خواب لاغر شویم؟

اگر شما هم جزو تنبل هایی هستید که به دنبال کاهش وزن هستند، باید به شما بگوییم که راه های ساده و موثری وجود دارد که به شما کمک می کند تناسب اندام داشته باشید و کالری بسوزانید. مهمتر از همه، برای انجام این کارها نیازی به رفتن به باشگاه ندارید. بلکه فقط زمانی که خواب هستید می توانید کالری بیشتری بسوزانید. با ما همراه باشید تا روش کاهش وزن با خواب را بیاموزیم.

چگونه در خواب لاغر شویم؟

روش کاهش وزن با خواب

1. بدون پتو بخوابید

زمانی که در محیط سرد می خوابید، متابولیسم بدن شما افزایش می یابد و در نتیجه در هنگام استراحت کالری بیشتری می سوزانید. بر اساس تحقیقات، سرد بودن در شب باعث افزایش میزان «چربی قهوه ای سالم» می شود که به دفع قند اضافی در بدن کمک می کند و باعث سوزاندن کالری بیشتر می شود.

چگونه در خواب لاغر شویم؟

توجه به این نکته ضروری است که بیشتر چربی بدن افراد، چربی سفید است. چربی سفید انرژی اضافی را در ذخایر بزرگ چربی در اطراف بدن ذخیره می کند. تجمع بیش از حد این نوع چربی می تواند منجر به اضافه وزن یا چاقی شود. چربی قهوه ای متفاوت است. چربی قهوه ای انرژی خود را در فضای کوچکی ذخیره می کند و این چربی سرشار از میتوکندری است و انرژی را می سوزاند که گرما تولید می کند. باید دانست که سرما می تواند چربی قهوه ای را فعال کند.

چگونه در خواب لاغر شویم؟

2. بیشتر بخوابید

مطالعات نشان داده اند که فقط یک ساعت خواب اضافی در شب می تواند به شما کمک کند تا 270 کالری کمتر در طول روز بدون هیچ تلاش اضافی بسوزانید. این مقدار معادل حدود 4 کیلوگرم در سال است.

چگونه در خواب لاغر شویم؟

3. قبل از خواب یک شیک پروتئینی بنوشید

با معده خالی به رختخواب رفتن می تواند باعث بیدار شدن شما در شب شود و نخوابیدن خوب می تواند منجر به افزایش وزن شود. برای این منظور می توانید قبل از خواب «شیک پروتئینی» بنوشید. از آنجایی که پروتئین بیشتر از کربوهیدرات یا چربی «تروموژنیک تر» است، باعث می شود بدن کالری بیشتری برای هضم آن بسوزاند.

چگونه در خواب لاغر شویم؟

باید بگوییم که واژه ترموژنیک به معنای تولید گرما است و غذاهایی که فرآیند چربی سوزی را در بدن افزایش می دهند، غذاهای ترموژنیک نامیده می شوند.

چگونه در خواب لاغر شویم؟

4. استفاده از چشم بند هنگام خواب

طبق یک مطالعه، افرادی که در تاریکی می خوابند، 21 درصد کمتر از افرادی که در نور کم می خوابند، در معرض چاقی قرار دارند. پس اگر نمی خواهید اتاقتان کاملا تاریک باشد، حداقل با چشم بند بخوابید.

چگونه در خواب لاغر شویم؟

5. گرسنه نخوابید

در حالی که مصرف کالری کمتر می تواند منجر به کاهش وزن شود. اما نخوردن شام می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. هنگامی که به طور ناگهانی کالری دریافتی خود را کاهش می دهید، بدن شما به حالت گرسنگی می رود و در نتیجه متابولیسم (سوزاندن) شما برای ذخیره کالری کند می شود.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا