دانستنی ها

آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای لاغری؛ پیاده روی!/ فواید پیاده روی!

در حقیقت، پیاده‌روی می‌تواند به عنوان یک فعالیت فیزیکی مفید و موثر برای بهبود سلامتی و کاهش وزن استفاده شود. اما برای دستیابی به نتایج مطلوب، نیاز به تعهد و پیوستگی به یک برنامه تمرینی منظم و تغذیه سالم است.

قدم زدن می‌تواند کالری‌ها را سوزانده و به کاهش وزن کمک کند. اما برای داشتن تأثیر قابل توجه در سوزاندن کالری، باید سرعت و مدت زمان پیاده‌روی را افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر روزانه یک ساعت با سرعت کم پیاده‌روی کنید، حدوداً شش ماه طول می‌کشد تا حدود پنج کیلوگرم وزن کم کنید. اما اگر مدت زمان پیاده‌روی را افزایش دهید یا سرعت آن را بیشتر کنید، می‌توانید سرعت کاهش وزن خود را افزایش دهید.
برای کاهش وزن باید مصرف کالری کمتری نسبت به نیاز بدن خود داشته باشید تا بدن به کمبود کالری برود. پیاده‌روی بیشتر می‌تواند به شما کمک کند تا بیشترین کالری را سوزانده و به اهداف کاهش وزنتان برسید.

تاثیر کالری سوزانده شده بر کاهش وزن

برای از دست دادن نیم کیلو وزن، باید کمبود کالری در حدود ۳۵۰۰ داشته باشید. به عبارت دیگر، برای کاهش نیم کیلو وزن در هفته، باید روزانه حدود ۵۰۰ کالری بیشتر از مصرف خود بسوزانید. میزان کالری‌هایی که در پیاده‌روی سوزانده می‌شود، به وزن بدن، مسافت و زمان پیاده‌روی وابسته است.

یک خبر خوش برای افراد قد کوتاه: بر اساس گزارش شبکه NBC، افراد قد کوتاه نسبت به افراد قد بلند، کالری بیشتری را سوزانده و در نتیجه می‌توانند بهتر وزن کم کنند.

تاثیر سرعت راه رفتن بر کاهش وزن

طبق گزارشی از مرکز علوم بهداشت نیومکزیکو، پیاده روی در همان مسافت با سرعت آهسته یا زیاد، همان مقدار کالری را می سوزاند، اما نکته اینجاست که سرعت بالا باعث صرفه جویی در زمان کمتری می شود.

برای مثال، اگر 70 کیلو وزن داشته باشید و نیم ساعت با سرعت 1 تا 2 مایل در ساعت راه بروید، 79 کالری می سوزانید، اما اگر همان مسافت را با سرعت 4 مایل در ساعت پیاده روی کنید، زمان صرف شده برای پیاده روی تنها 15 دقیقه طول می کشد. .

تاثیر مسافت پیاده روی بر کاهش وزن

بر اساس گزارش مرکز محاسبات علوم پزشکی نیو مکزیکو، طی کردن مسافت با سرعت متفاوت، به یک اندازه کالری مصرفی منجر می‌شود. با این حال، مهم این است که سرعت بالا زمان کمتری را در بر خواهد داشت.

برای مثال، اگر وزن شما ۷۰ کیلوگرم باشد و به مدت نیم ساعت با سرعت ۱-۲ مایل در ساعت پیاده روی کنید، ۷۹ کالری سوزانده خواهید شد. اما اگر همین مسافت را با سرعت ۴ مایل در ساعت طی کنید، زمانی که صرف پیاده روی کرده‌اید تنها ۱۵ دقیقه خواهد بود.

تاثیر رژیم غذایی بر کاهش وزن

اگر می‌توانید همزمان ورزش و رژیم غذایی را رعایت کنید، بدون شک به سرعت برای کاهش وزن خود پیشرفت خواهید کرد. با سوزاندن ۳۰۰ کالری در روز از طریق پیاده‌روی و کاهش مصرف روزانه ۵۰۰ کالری، در هفته به مجموع ۵۶۰۰ کالری کمبود خواهید داشت. این کاهش کالری هفتگی می‌تواند منجر به کاهش وزن تقریباً ۱ کیلوگرم در هفته شود. به این ترتیب، در مدت ۵-۶ هفته می‌توانید به هدف کاهش وزن ۵ کیلوگرمی خود برسید.

منبع: برنا

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا