اخبار روز

کاهش قیمت دام زنده! /نگرانی دامداران در نزدیکی عید قربان!

به نقل از شمانیوز به گزارش پی ام آپ، رئیس شورای تامین دام کشور با ادعای کاهش 30 هزار تومانی قیمت دام زنده از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: اکنون با توجه به نزدیک بودن به عید سعید قربان، میانگین قیمت هر کیلوگرم دام زنده 130  به 160 هزار تومان رسیده و قیمت آن زیاد نرفته است و بعد از این روزها کاهش می یابد.

منصور پوریان در خصوص وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز افزود: حتی اگر قیمت دام زنده برای عید قربان کمی افزایش پیدا کند، پس از این ایام قطعا قیمت ها کاهش می یابد، زیرا با کاهش تقاضا مواجه هستیم.

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: اگرچه کشور اکنون با مازاد تولید و عرضه دام زنده مواجه است، اما قیمت لاشه گوسفند در هر کیلوگرم بین 330 تا 350 هزار تومان و لاشه گوساله بین 250 تا 270 هزار تومان به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: اکنون با توجه به افزایش واردات گوشت قرمز و مازاد گوسفند و گوساله زنده در کشور، روند قیمت ها در بازار ثابت است اما با توجه به نزدیک شدن به ایام سعید قربان و با افزایش تقاضا، ممکن است شاهد تغییراتی باشیم که مدتی طول می کشد.

پوریان گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران لاشه گوسفند را کیلویی 353 هزار تومان از دامداران خریداری می کند اما به شرکت های بسته بندی و قصابی ها با قیمت کیلویی 266 هزار تومان می فروشد که در راستای حمایت از مصرف کننده است.

رئیس شورای تامین دام کشور با تاکید بر اینکه دامداران و دامداران در نیمه دوم مردادماه امسال با مشکل جدی کمبود نقدینگی دام مواجه هستند، تصریح کرد: در صورت تکمیل صادرات 400 هزار راس دام مازاد تولید، تولیدکنندگان می توانند به تولید خود با تامین نقدینگی ادامه دهند.

به گفته وی، در پایان سال 1401 قیمت هر کیلوگرم دام زنده 180 هزار تومان بود و از ابتدای امسال به تدریج قیمت دام زنده 30 هزار تومان کاهش یافت.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا