اخبار روز

کاهش عجیب قیمت دینار عراق در بازار غیررسمی


به گزارش پی ام آپ و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، محسن کریمی اظهار داشت: خوشبختانه امسال خدمات ارائه شده توسط بانک مرکزی در حوزه توزیع سکه اربعین توسط زائران انجام شد و می توان گفت تمامی زائرانی که در این ایام از مرز خارج شدند. نشان اربعین خود را پذیرفته اند.

معاون بین الملل بانک مرکزی با اشاره به تمهیدات بانک مرکزی برای توزیع سکه اربعین در سال جاری افزود: بانک مرکزی در حوزه سکه اربعین امسال مداخله خوبی انجام داد و با تجهیز به موقع منابع و ساماندهی و ساماندهی این سکه هماهنگی با سایر نهادهای مربوطه برای اولین بار پس از مدت ها. قیمت ارز دینار کاهش یافت به طوری که قبل از توزیع سکه اربعین 1000 دینار بود عراق معادل 36 هزار تومان بود و در حال حاضر صرافی هایی هستند که حاضرند با نرخ 32 هزار تومان به بانک مرکزی بفروشند و البته نرخ بانک مرکزی هم 31 هزار و 500 تومان است.

کریمی تاکید کرد: بنابراین مداخله مفیدی از سوی بانک مرکزی برای کاهش نرخ غیررسمی صورت گرفت و در حالی که نرخ بازار غیررسمی در اوج تقاضای اربعین همواره افزایش داشت، امسال نرخ کاهش یافت که دلیل این امر ورود به موقع و به موقع بوده است. تاکید رئیس کل بانک مرکزی در حوزه توزیع ارز، اربعین بود که حدود یک ماه پیش دستورالعمل 11 ماده‌ای در این خصوص به حوزه‌های ذیربط بانک مرکزی و شبکه بانکی ابلاغ کرد که در آن همه پیش‌بینی‌ها از جمله اینکه توزیع ارز باید انجام شود. در این سند به صورت دینار آمده است. کل بانک مرکزی تاکید کرد که دلاری شدن توزیع ارز اربعین باید کلید بخورد چرا که توزیع عرض اربعین به صورت دلاری با استراتژی بانک مرکزی در میدانی است. دلار کاهش ارزش پول متناقض بود و خوشبختانه منابع دینار کشور در زمان مناسب به خوبی تجهیز شد و بسیاری از زائران و گردشگران عراقی به ایران می آیند و ارز خود را ارائه می کنند و خوشبختانه از این منابع به خوبی استفاده شد.

معاون بین الملل بانک مرکزی افزود: این اتفاق گام خوبی برای شروع دلارزدایی واقعی بود که مردم دیدند و احساس کردند چرا که اگر دلار توزیع می شد زائران باید آن را در عراق تبدیل می کردند که مشکلاتی را برای هموطنان ایجاد می کرد. .


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا