اخبار روز

کاهش ارزش پول سوریه! /مردم اسکناس‌های خود را روی ترازو می‌گذارند!

به گزارش پی ام آپ، با توجه به کاهش شدید ارزش پول سوریه و افزایش سرسام آور قیمت در این کشور، مردم به جای شمارش پول در معاملات خود، انبوهی از اسکناس ها را روی ترازو می گذارند.

پایگاه خبری سوری «صوت الاسمه» در گزارشی اعلام کرد: در سایه افزایش سرسام آور تورم و سقوط آزاد قیمت لیر سوریه، مردم برای معاملات خود به اسکناس بیشتری نیاز دارند که این امر کار فروشندگان را برای شمردن پول بسیار سخت کرده است.

به گزارش این رسانه سوری، این کار برای عمده فروشانی که باید روزانه ده ها میلیون لیره دریافت کنند، دشوارتر شده است و در برخی موارد نمی توان همه این قبوض را شمرد.

یکی از دلالان در این باره می گوید: تعداد اسکناس ها از یک سو و وضعیت نامناسب آن از سوی دیگر باعث می شود که هیچکس مانند طلافروشان اسکناس ها را در بازارها شمارش نکند و در عوض پس از کنترل کلی بسته را روی ترازو می گذارند.

زنی که یک قطعه طلا را به قیمت 18 میلیون لیر خریده بود به این رسانه گفت: وقتی پول را پرداخت کردم با تعجب دیدم که طلافروش آن را بر اساس نوع اسکناس روی ترازو گذاشته و پس از دو دقیقه اعلام کرد که درست بود

یکی از طلافروشان در این باره گفت: ضریب خطا در این روش 0.5 درصد است زیرا شاید برخی از اسکناس ها به دلیل کهولت سن چسب داشته باشند و این باعث افزایش وزن آن ها می شود.

این در حالی است که برخی از بازرگانان از ترس اینکه دولت آنها را به دلیل توهین به پول ملی مجازات کند از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا