اخبار روز

کارگران ساختمانی همچنان از تامین اجتماعی محروم هستند!


به گزارش پی ام آپ، حامد علیایی (عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور) از کم توجهی نمایندگان مجلس به اصلاح ماده ۵ قانون مصوب بیمه کارگران ساختمانی توسط کمیسیون اجتماعی انتقاد کرد. و تصویب طرح غیر کارشناسی گفت: یک میلیون و 500 هزار کارگر ساختمانی به دلیل اینکه قدرت و ثروت مافیای سازندگی و حامیان آن سال هاست از حقوق طبیعی و قانونی خود محروم شده اند. قدرت این کارفرمایان به حدی است که طرح بیمه کارگران ساختمانی سه سال است که در مجلس مانده و نمایندگان ماهرانه به بهانه های مختلف آن را به تعویق می اندازند.

علیعلی ادامه داد: 50 درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگاه های ساختمانی است. اینکه کارگران ساختمانی سالهاست رتبه اول حوادث کار را به خود اختصاص داده اند، ثابت می کند که جان کارگران ساختمانی برای کارفرمایان و مسئولان بی ارزش است. نه تنها هیچ اقدامی برای کاهش این حوادث انجام نمی دهند، بلکه برای تامین اجتماعی کارگران ساختمانی نیز تلاشی نمی کنند.

یکی از اعضای هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور بیان کرد: بر اساس اصل 29 قانون اساسی تامین اجتماعی حق همه افراد یک جامعه است. در کشور ما این بیمه به تامین اجتماعی کارگران تقلیل یافته و جای تاسف است که این حق اولیه کارگر نیز سلب می شود.

علیعلی تاکید کرد: رئیس جمهور و مجلس بارها درباره لزوم بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی گفته اند اما هنوز گره این مشکل برطرف نشده و با طرحی که اخیرا در مجلس به تصویب رسیده وضعیت کارگران ساختمانی تغییر نخواهد کرد. چرا که با این طرح منابعی برای سازمان تامین اجتماعی تامین نمی شود و بسیاری از کارگران در صف بیمه می مانند.

منبع: ایلانا


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا