دانستنی ها

تاثیرات مثبت مصرف روزانه گردو بر روی پوست!

خوردن نصف فنجان گردو در طول روز سطح کلسترول را کاهش می دهد، سلامت بدن را بهبود می بخشد، قلب را سالم نگه می دارد، همچنین از آنجایی که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری است، همچنین باعث افزایش درخشندگی و جوانی طبیعی پوست می شود. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک قصد داریم فواید خوردن روزانه گردو برای پوست را به شما معرفی کنیم.

آنچه در ادامه خواهید خواند اشاره ای به تاثیرات مثبت مصرف روزانه گردو بر روی پوست است و می توانید ویژگی های اساسی و جامع تر آن را در مقاله معجزات گردو برای پوست مطالعه کنید.

جلوگیری از پیری زودرس

گردو سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر آسیب های محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کند. خوردن مقدار کمی گردو در طول روز باعث می شود پوست در برابر عوامل مضر مقاوم شده و برای مدت طولانی تری جوان به نظر برسد. گردو سرشار از ویتامین B است که مشکلات رنگدانه‌ای را کاهش می‌دهد و بدن را قادر می‌سازد تا سلول‌های پوستی جدید تولید کند.

مرطوب نگه داشتن پوست

گردو دارای اسیدهای چرب امگا 3 سالم است و میزان امگا 3 آن نسبت به سایر آجیل ها بیشتر است. مصرف امگا 3 به اندازه کافی برای سلامت پوست مهم است و تولید چربی را متعادل می کند، سموم را از بین می برد و رطوبت پوست را افزایش می دهد، پوستی نرم و بدون چین و چروک را تجربه خواهید کرد. افزودن گردو به رژیم غذایی راه حلی عالی برای زیباتر و نرم شدن پوست شماست.

کاهش تیرگی و پف چشم

وقتی صبح با سیاهی دور چشم یا چشم های پف کرده از خواب بیدار می شوید، می توانید از چسب چشم یا یخ زیر چشم خود استفاده کنید، اما خوردن مقداری گردو نیز همین کار را می کند. گردو با ویتامین E غنی شده است که لکه های تیره روی پوست را کاهش می دهد.

جلوگیری از چین و چروک پوست

افزودن مقداری گردو به برنامه صبحانه خود به جذب مواد مغذی و بهبود پوست کمک می کند. روغن های سالم موجود در گردو حساسیت پوست را از بین می برد، بیماری های مختلفی مانند درماتیت را درمان می کند و با التهاب مبارزه می کند. همچنین پوست شما را روشن و از آکنه پاک می کند.

روشن کردن پوست

آنچه می خورید روی پوست شما تأثیر می گذارد و هیچ کرم پودری نمی تواند چنین زیبایی ایجاد کند. خوردن گردو دستگاه گوارش را تقویت می کند و باکتری های سالمی را تولید می کند که برای هضم غذا ضروری هستند و سلامت کلی بدن را افزایش می دهد و پوست را از درون سالم و درخشان می کند.

مناسب برای پوست سر

افزودن گردو به غذا اثرات مثبت زیادی برای صورت و پوست سر شما دارد. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب سالم موجود در گردو فولیکول ها را تحریک کرده و موهایی براق و حجیم می کنند. خوردن گردو باعث سلامت پوست سر و رفع شوره و خارش سر می شود.

منبع: نمناک

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا