دانستنی ها

ژاپنی ها با این تمرینات ساده از پیری جلوگیری می کنند

بر اساس تحقیقات اخیر، هر چهارم نفر در ژاپن; یک فرد بالای 65 سال سن دارد. به همین دلیل این افراد با تغذیه سالم و ورزش سعی در افزایش طول عمر خود دارند تا عمر بیشتری داشته باشند. در این قسمت از نمناک بهترین راه حل های ورزشی برای از بین بردن استرس را به شما معرفی می کنیم که برای ژاپنی ها روش های بسیار موثر و اثبات شده ای است.

گرم کردن بدن خود را فراموش نکنید

گرم کردن بخش مهمی از برنامه ورزشی است زیرا بدن را برای ورزش آماده می کند و خطر آسیب را کاهش می دهد. وقتی بدن به اندازه کافی گرم شود، انعطاف پذیرتر می شود و نتایج بهتری به دست می آید. مهمترین چیز این است که به عضلات خود توجه کنید و در موقعیت های اشتباه قرار نگیرید. برای گرم کردن، صاف بایستید و به آرامی دستان خود را بالای سر خود ببرید و به سمت بالا بکشید. انجام این کار باعث کشیدگی ستون فقرات شما نیز می شود.

چند نفس عمیق بکش

تنفس خوب و صحیح را فراموش نکنید. روی تنفس خود تمرکز کنید و سعی کنید آن را مانند یوگا انجام دهید. تنفس اکسیژن را به بدن می رساند و سموم را دفع می کند. تمرینات تنفسی نیز به کاهش وزن کمک می کند. بدون اینکه نفس خود را حبس کنید، عمیق نفس بکشید و بازدم کنید. بازوهای خود را بالا و پایین حرکت دهید و این کار را تکرار کنید و روی عضلات شکم و ساق پا تمرکز کنید.

پاها را به چالش بکشید

توده عضلانی در قسمت پایین بدن انباشته شده است. بنابراین، توجه به پا و ورزش برای حفظ جریان گردش خون بسیار مهم است. صاف بایست؛ سپس زانوهای خود را کمی خم کنید و به تنفس عمیق ادامه دهید. انگشت پا را بلند کنید تا زانو خم شود و سپس; یک ثانیه به پاشنه ضربه بزنید و به حالت قبل برگردید. این کار را 8 بار تکرار کنید.

ورزش دستان خود را فراموش نکنید

شاید این ساده ترین تمرینی باشد که می توانید انجام دهید. دستان خود را به سمت طرف مقابل دراز کنید. مطمئن شوید که دست ها و انگشتان شما گرد هستند و خیلی خشک نیستند. سپس آنها را برای یک دقیقه بچرخانید و سعی کنید جریان خون را در آنها افزایش دهید.

سینه ات را باز کن

این ورزش بسیار ساده است و نیازی به تجهیزات خاصی ندارد. دست های خود را به صورت مورب در بالا و پشت سر باز کرده و دراز کنید. عضلات قفسه سینه خود را منقبض کنید و در حین کشش کف دست خود را بالا نگه دارید. این حرکت را 4 بار تکرار کنید.

تنش را افزایش دهید

در این تمرینات باید مطمئن شوید که هر قسمت از بدن کشیده شده است. البته در اصل باید این روش را انجام دهید. دست هایت را روی شانه هایت بگذار؛ سپس دست ها را از روی شانه ها بلند کرده و به سمت بالا صاف کنید. روی شانه های خود بغلتانید و دستان خود را به سمت پایین دراز کنید. این کار را دو بار تکرار کنید و مطمئن شوید که بازوها و شانه ها کاملاً کشیده شده اند.

بالاتنه را بچرخانید

این یک تمرین کل بدن است که کل بدن را حرکت می دهد. مراقب تنفست باش فاصله بین دستان خود را حفظ کنید. بدن را از کمر به یک طرف بچرخانید و برای دو جهت دیگر این کار را تکرار کنید.

اغراق

مانند هر تمرینی که انجام می دهید، مهم است که به خاطر داشته باشید که در آن زیاده روی نکنید. خیلی به خودتان فشار نیاورید و آنها را با سرعت ثابت انجام دهید تا بدنتان به طور طبیعی با این روال جدید سازگار شود.

منبع: نمناک

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا