دانستنی ها

چین و چروک صورت در مورد کدوم بیماری ها هشدار می دهند!

 

ایجاد چین و چروک در صورت شما به دلیل افزایش سن یک پدیده طبیعی است. اما برخی از این چین و چروک ها به تدریج عمیق تر می شوند که نمی توان آنها را صرفاً به افزایش سن نسبت داد.

این خطوط عمیق نشان دهنده مشکلات جدی سلامتی است و نیاز به توجه ویژه دارد.

به گفته معاونت آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، چین و چروک صورت هشدار دهنده شش وضعیت پزشکی است:

بیماری قلبی: طبق یک مطالعه، چین و چروک های عمیق پیشانی ممکن است نشانه ای از تصلب شرایین، سفت شدن رگ ها و در نهایت بیماری قلبی باشد. چین و چروک و آترواسکلروز ارتباط نزدیکی با استرس دارند. علاوه بر این، رگ های خونی در پیشانی نسبت به سایر قسمت های بدن حساس تر هستند و خطر تشکیل پلاک بیشتر است.

فشار خون بالا: تحقیقات نشان داده است که زنان با چهره های جوان تر از همسالان خود فشار خون پایین تری دارند. این زنان سیستم عروقی سالمی دارند که از پوست آنها محافظت می کند. در عوض، افرادی که چین و چروک‌های عمیق‌تری روی صورت خود دارند، اغلب با مشکلات فشار خون مواجه می‌شوند.

سبک زندگی ناسالم: ویژگی های صورت شما ممکن است نشانه ای از سبک زندگی اشتباه باشد. مطالعات نشان داده است که خطوط عمیق در صورت افرادی که از پوست صورت خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نمی کنند و غذای ناسالم می خورند ظاهر می شود.

استخوان های ضعیف: چین و چروک های شما ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را نیز پیش بینی کند. به دنبال مطالعات انجام شده در دهه های 1940 و 1950، محققان چین و چروک و تراکم استخوان در صورت و گردن 114 زن را بررسی کردند و دریافتند که چین و چروک های عمیق و ضخیم پوست با کاهش تراکم استخوان در میان شرکت کنندگان در مطالعه مرتبط است.

_ سرطان پوست: چین و چروک های عمیق روی گونه های شما ممکن است نشان دهنده خطر ابتلا به سرطان پوست باشد. قرار گرفتن محافظت نشده در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید نه تنها این خطوط عمیق را ایجاد می کند، بلکه خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش می دهد.

_استرس: چین و چروک پیشانی و خطوط بین ابروها نیز می تواند نشانه استرس زیاد باشد. استرس سطح کورتیزول را افزایش می دهد و می تواند خطر چاقی، فشار خون بالا و دیابت را افزایش دهد.

منبع: ایسنا

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا