اخبار روز

چین هم از سقوط نفت جلوگیری نکرد!

به نقل از شمانیوز، به گزارش پ ام آپ، در حالی که سرمایه گذاران نگران بودند که طرح چین برای حمایت از اقتصاد این کشور قابل اجرا نباشد، قیمت نفت کاهش یافت. با کاهش قیمت نفت، قیمت سایر کالاها نیز کاهش می یابد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برنامه چین برای بهبود وضعیت اقتصادی عمدتا مبتنی بر افزایش مصرف داخلی است و بر بهبود زیرساخت های اقتصادی تمرکز ندارد.

چین نرخ بهره را کاهش داده و دولت حمایت بیشتری از اقتصاد این کشور نشان داده است. این در حالی است که قیمت هر بشکه نفت نزدیک به 71 دلار اعلام شد. با این حال، نشست شورای دولتی پکن جزئیات کمی در مورد اقدامات برای احیای اقتصاد این کشور به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان ارائه کرد.

حجم معاملات نفت خام، به ویژه وست تگزاس اینترمدیت، احتمالاً در روز دوشنبه کمتر از حد معمول خواهد بود زیرا ایالات متحده تعطیلات ژوئن را جشن می گیرد. در این میان، دیفرانسیل نفت خام ثابت می ماند و الگوی نزولی نشان دهنده عرضه کافی نفت در کوتاه مدت است.

نفت در نیمه اول سال جاری کاهش یافت زیرا بهبود اقتصادی چین پس از پایان محدودیت‌های صفر کووید-19 ضعیف‌تر از حد انتظار بود و علی‌رغم محدودیت‌های نفت روسیه، صادرات این کشور همچنان بالا بود.

برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت، عرضه خود را کاهش دادند و حتی عربستان سعودی در ماه ژوئیه به طور داوطلبانه عرضه نفت را یک میلیون بشکه کاهش داد.

Yip John Rong، استراتژیست در IG Asia Pte، گفت که قیمت ها در یک الگوی ثابت باقی مانده اند. همچنین شرایط اقتصادی بدتری هنوز حاکم نیست که در صورت وقوع می تواند قیمت ها را برای مدت طولانی تری پایین نگه دارد.

پس از مذاکرات گسترده ای که در دومین روز از سفر آنتونی بلینکن -وزیر خارجه آمریکا- به پکن صورت گرفت، ارزیابی مثبت این مقام آمریکایی از این مذاکرات نیز در کانون توجه قرار گرفت.

در حالی که رسانه‌های چینی همچنان گزارش می‌دهند که پشتیبانی بیشتر در راه است، جزئیات در مورد اینکه این حمایت چگونه به نظر می‌رسد ناچیز است. بر اساس گزارش تحقیقات گلدمن ساکس که روز یکشنبه منتشر شد، این گروه جدیدترین بانکی است که پیش بینی خود را برای بزرگترین اقتصاد آسیا کاهش داده است. این گزارش بر اساس گزینه های محدود موجود برای افزایش انگیزه ها است.

در حالی که اوپک و آژانس بین المللی انرژی مستقر در پاریس پیش بینی کرده اند که بازار نفت در نیمه دوم سال به شدت کاهش یابد، ذخایر کلیدی نفت در کوشینگ، اوکلاهاما به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا