عمومی

چین: آمریکا باید به حسن نیت ایران پاسخ مثبت دهد

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز چهارشنبه 14 دسامبر گفت: «ایران اخیراً حسن نیت و انعطاف‌پذیری خود را در مورد برخی از موضوعات باقی‌مانده مذاکرات نشان داده است. ایالات متحده باید به آن پاسخ مثبت داده و راه‌هایی برای همکاری با ایران بیابد. مذاکرات برای دستیابی به نتایج اولیه.”

ونبین افزود: «ایران اخیراً حسن نیت و انعطاف‌پذیری خود را در مورد برخی از مسائل باقیمانده مذاکرات نشان داده است. ایالات متحده باید به آن پاسخ مثبت داده و راه‌هایی برای همکاری با ایران بیابد تا مذاکرات به نتیجه اولیه برسد».

وی افزود: «همه طرف‌ها باید به گفت‌وگو و مذاکره متعهد بمانند و تلاش‌های دیپلماتیک را برای بازگرداندن برجام در سریع‌ترین زمان ممکن افزایش دهند».

در این میان، طرف‌های دیگر نیز باید با یکدیگر همکاری کنند و گام‌های مثبت و سازنده‌ای برای ایجاد فضای مساعد برای مذاکرات بردارند. گره زدن موضوع هسته‌ای ایران با موضوعات دیگر یا تشدید تحریم‌ها و فشار بر ایران به‌صورت یک‌جانبه، تنها رهبری مذاکرات را به همراه خواهد داشت. سخنگوی چین در ادامه گفت: به بن‌بست رسیده و حتی تلاش‌های دیپلماتیک قبلی را خنثی کنیم.

وی ادامه داد که “چین از اتحادیه اروپا در ایفای نقش میانجی فعال تر برای از سرگیری مذاکرات و دستیابی به توافق در زمان اولیه حمایت می کند. چین به همکاری با طرف های مربوطه برای کمک به راه حل سیاسی و دیپلماتیک ادامه خواهد داد. در مورد موضوع هسته ای ایران، از رژیم بین المللی منع اشاعه هسته ای حمایت کرده و از صلح و ثبات در خاورمیانه محافظت کنید.»

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره سفر روز گذشته معاون نخست‌وزیر چین به تهران، گفت: چین به تبادلات دوستانه با ایران ادامه می‌دهد، هو چونهوا معاون نخست‌وزیر اخیرا به ایران سفر کرد و با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران دیدار و با معاون اول رئیس‌جمهور گفت‌وگو کرد. محمد مخبر در مورد تحکیم اعتماد متقابل سیاسی بین چین و ایران و ارتقای همکاری های عملی در زمینه های مختلف گفت وگوهای عمیقی داشتند و چین آماده است تا رشد پایدار و سالم روابط دوجانبه با ایران را بر اساس برابری و منافع متقابل دنبال کند. اوضاع داخلی ایران موضوع داخلی آن است و ما در این مورد اظهار نظر نمی کنیم.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا