اخبار روز سینما

چگونه مثل روزهای اول زندگی مشترکمان عاشق باشیم؟

سهیلا زنگنه روانشناس و زوج درمانگر گفت: تکلیف عشق یک زوج بعد از سال ها چه می شود؟ عشق در سال های اول زندگی تجربه نمی شود، عشق یک هنر است و هنر یک مهارت است که باید در کنار دانش نظری و عملی آن را آموخت. همانطور که برای آموزش نقاشی یا موسیقی باید به دو جنبه از هنر مسلط باشیم.

زنگنه تصریح کرد: تئوری عشق بخشی است که زوجین به صورت کلامی و عاشقانه عشق خود را به همسر خود ابراز می کنند و این مهم، بسیار خوب و تاثیرگذار است، اما آیا به نظر شما کافی است؟ البته نه، فقط با گفتن دوستت دارم یا عاشقت هستم نیاز همسرت برآورده نمی شود.

چگونه مثل روزهای اول زندگی مشترکمان عاشق باشیم؟

عاشق بودن و عشق ورزیدن به عشق شما معنای واقعی و وصف ناپذیری می بخشد. جنبه عملی عشق عشق ورزی است. عشق نمادی در رفتار زوجین خواهد یافت. زمانی که برای رفع نیازهای همسرتان قدم بردارید و او را با رفتارتان راضی کنید.


بیشتر بخوانید: ازدواج موفق، شش راز مهم


وی در ادامه تصریح کرد: وقتی نیازهای همسرتان را در اولویت قرار می دهید، ارزش های او را می شناسید و با رفتار خود به او احساس ارزشمندی، احترام و مهربانی می دهید، واقعا عشق ورزی کرده اید. بنابراین با در نظر گرفتن هر دو بعد نظری و عملی (رفتاری) احساس عشق را در زندگی زناشویی خود تجربه خواهید کرد. بعد از سالها تکلیف عشق یک زوج چه می شود؟ چرا تجربه ماه ها و سال های اول را تکرار نمی کنید؟

زنگنه گفت: عشق همانطور که دو وجه دارد دو مرحله نیز دارد. عشقی که زن و شوهر در اوایل زندگی تجربه می کنند، مرحله اول عشق، مرحله عاشق شدن، اشتیاق و ترشح هورمون است.

و افزود: در مرحله اول عشق، مغز عاشق می شود، در این حالت فرد نمی تواند به طرف مقابل فکر نکند و بدون آنها احساس ناامنی و بی قراری می کند.

چگونه مثل روزهای اول زندگی مشترکمان عاشق باشیم؟

وی تصریح کرد: مدت مرحله اول عشق در افراد مختلف متفاوت است، در برخی روزها یا ماه ها و در برخی تا 2 سال طول می کشد. و سپس زوج وارد مرحله دوم عشق می شوند. عشق بین زوجین در این مرحله یک عشق توسعه یافته و بالغ است، البته مشکل از اینجا شروع می شود که زن و شوهر انتظار دارند در مرحله اول باقی بمانند و برای همدیگر تپش قلب و نگرانی داشته باشند.

و افزود: زوجین به طور موثر مرحله ناپایدار هورمونی را پشت سر گذاشتند و وارد مرحله دلبستگی پایدار شدند، نکته مهم در اینجا این است که برای حفظ امنیت و ثبات این مرحله باید مهارت های لازم را بیاموزند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا