اخبار روز سینما

راهکارهایی برای عرق نکردن در تابستان/ دیگر نگران لکه عرق بر روی لباس نباشید!

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

دعوت شدن به یک مهمانی یا عروسی برای اکثر مردم لذت بخش است. اما برخی افراد با وجود علاقه به شرکت در مهمانی های مختلف دچار ترس و استرس می شوند. دلیل این ترس ها فقط یک چیز است: عرق، لک و شوره ایجاد شده روی لباس!

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

متأسفانه برخی از خانم ها و آقایان در روزهای گرم سال زیاد عرق می کنند که باعث ایجاد لکه بر روی لباس آنها می شود. همچنین این افراد از بوی بدن خود آزار می دهند و به دنبال راهی برای درمان این مشکل هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی این سوال بپردازیم که چگونه در تابستان عرق نکنیم. اگر به دلیل تعریق زیاد و بوی بد بدن اعتماد به نفس خود را از دست داده اید، در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از تعریق زیر بغل در تابستان

اگر از بوی بد بدن همراه با تعریق زیاد رنج می برید، بهتر است بهترین اسپری های دئودورانت بدن را تهیه کرده و به طور مداوم از آنها استفاده کنید. علاوه بر این، دئودورانت ها و ضد تعریق ها گزینه خوبی برای جلوگیری از تعریق زیر بغل در تابستان هستند و با استفاده از آنها می توانید از تعریق زیاد و بوی بد بدن جلوگیری کنید.

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

بوی بد بدن را با دئودورانت از بین ببرید

یکی از راه های جلوگیری از تعریق در تابستان استفاده از دئودورانت است. البته دئودورانت تعریق بدن را کاهش نمی دهد اما از بوی بدن جلوگیری می کند. در واقع زمانی که شما عرق می کنید، عرق شما با باکتری های روی پوست شما مخلوط می شود و باعث ایجاد بوی بد می شود. برای جلوگیری از این مشکل کافی است کمی دئودورانت به پوست تمیز زیر بغل بزنید. به این ترتیب از رشد باکتری در زیر بغل جلوگیری شده و عرق شما با بوی بد همراه نخواهد بود.

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

تعریق بدن را با داروهای ضد تعریق کاهش دهید

همانطور که گفته شد دئودورانت ها از بوی بد بدن جلوگیری می کنند اما نقشی در کاهش تعریق بدن ندارند. با این حال، چگونه در تابستان عرق نکنیم؟ برای رفع این مشکل به یک ضد تعریق نیاز دارید. انواع ضد تعریق ها از ترشح عرق جلوگیری می کنند و اجازه نمی دهند عرق به سطح پوست برسد. در واقع با استفاده از ضد تعریق تولید عرق کاهش نمی یابد! اما در مناطقی که از ضد تعریق استفاده کرده اید، عرق به سطح پوست شما نمی رسد و در نتیجه از ایجاد لکه و شوره روی لباس شما جلوگیری می کند.

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

راه های جلوگیری از تعریق زیاد در تابستان

علاوه بر استفاده از ضد تعریق ها، دئودورانت ها و اسپری های خوشبو کننده، راه های دیگری نیز برای جلوگیری از تعریق تابستانی زیر بغل وجود دارد. در زیر برخی از این راه حل ها را شرح می دهیم.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از تعریق در تابستان است. البته این روش برای افرادی که هیپرهیدروزیس دارند و بدنشان بیش از حد لازم عرق می کند مناسب است. با تزریق بوتاکس غدد عرق مسدود شده و 6 تا 12 ماه عرق نخواهید داشت! می توانید از این روش درمانی در ناحیه زیر بغل، زیر سینه، باسن و … استفاده کنید.

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

لباس مناسب بپوش!

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از تعریق زیاد در تابستان، پوشیدن لباس های سبک و نخی است. در این فصل بهتر است رنگ های روشن را انتخاب کنید و اگر زیاد عرق می کنید از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید. همچنین توصیه می کنیم برای جلوگیری از بوی بد بدن در تابستان لباس هایی از پارچه نخی بخرید.

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

یکی از راه های جلوگیری از تعریق در تابستان، تغییر رژیم غذایی است. در واقع، اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند که در این فصل از مصرف کافئین، ادویه‌ها و ترشیجات کم کنید. در غیر این صورت غدد عرق تحریک شده و میزان تولید عرق افزایش می یابد.

از لیزر درمانی کمک بگیرید

برای جلوگیری از تعریق زیر بغل در تابستان می توانید از لیزر درمانی استفاده کنید. در این روش غدد عرق آپوکرین و اکرین به طور موقت یا دائم از بین می روند و دیگر در ناحیه زیر بغل عرق نخواهید داشت. البته این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که دچار تعریق بیش از حد زیر بغل می شوند.

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

موهای بدن را بتراشید

قبلاً گفتیم که بوی بد عرق از تماس آن با باکتری های سطح پوست ایجاد می شود. وقتی موهای زیر بغل خود را اصلاح نمی کنید، محیط گرم و مرطوبی را برای رشد باکتری های این ناحیه فراهم می کنید و به این ترتیب بوی بد عرق نسبت به قبل شدیدتر و آزاردهنده تر می شود. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است موهای بدن خود را به طور مداوم بتراشید. همچنین می توانید با لیزر موهای زائد بدن خود را برای همیشه از بین ببرید.

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

در آب داغ حمام نکنید

یکی از راه های جلوگیری از تعریق زیاد در تابستان استحمام نکردن در آب داغ است. هنگامی که از آب گرم برای دوش گرفتن استفاده می کنید، دمای مرکزی بدن شما افزایش می یابد و پس از حمام کردن، بدن شما بیشتر عرق می کند. به همین دلیل بهتر است در فصل تابستان آب گرم و جوشیده را با آب ولرم جایگزین کنید و از تعریق زیاد خودداری کنید. همچنین توصیه می کنیم برای جلوگیری از تکثیر باکتری در سطح پوست و بوی بدن، هر روز یا دو روز در فصول گرم دوش بگیرید.

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

وزن خود را کاهش دهید

تعریق زیاد بدن ارتباط مستقیمی با وزن افراد دارد! در واقع هر چه وزن شما بیشتر باشد بیشتر عرق می کنید پس بهتر است وزن کم کنید.

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

از پد جاذب عرق استفاده کنید

اگر با استفاده از راه های جلوگیری از تعریق در تابستان نمی توانید این مشکل را حل کنید، بهتر است از پد عرق گیر استفاده کنید. پد جاذب عرق در ناحیه زیر بغل قرار می گیرد و با جذب عرق از لک شدن لباس های شما جلوگیری می کند. خوشبختانه پدهای جاذب عرق با قیمت های مناسب موجود است و تمامی اقشار جامعه به راحتی می توانند از این محصولات کاربردی استفاده کنند.

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

نتیجه

به طور خلاصه توصیه می کنیم در فصل تابستان استفاده از ضد تعریق ها، دئودورانت ها و اسپری های بدن را فراموش نکنید. اما علاوه بر این محصولات می توانید با رعایت نکات ساده تعریق بیش از حد را کاهش دهید. به عنوان مثال بهتر است لباس های نخی و گشاد را با لباس های نایلونی و تنگ جایگزین کنید، رژیم غذایی را تغییر دهید و میوه ها و سبزیجات را به آن اضافه کنید، مرتب استحمام کنید و با تراشیدن موهای زائد بوی بدن را از بین ببرید.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا