اخبار روز سینما

چگونه با زردچوبه موها را بلوند کنیم؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که موهای خود را زیاد رنگ می کنند و دوست دارند رنگ های مختلف را روی موهای خود امتحان کنند، بهتر است موهای خود را با زردچوبه رنگ کنید. افراد زیادی هستند که دوست دارند دائماً موهای خود را عوض کنند، رنگ های شیمیایی آسیب زیادی به موها وارد می کند، به خصوص اگر زیاد انجام شود. به همین دلیل کسانی که موهای خود را رنگ می کنند معمولا به دنبال رنگ های طبیعی و بی ضرر هستند. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه موهای خود را با زردچوبه که ماده ای طبیعی و بی ضرر است رنگ کنید.


بیشتر بخوانید: رنگ موی طبیعی، به سلامت مو کمک می کند.


مواد لازم برای رنگ کردن مو با زردچوبه

برای رنگ کردن موهایتان با زردچوبه به مواد زیادی نیاز ندارید. با موادی که در آشپزخانه هر خانواده ای موجود است و می توانید موهای خود را به راحتی و بدون آسیب رساندن به آن رنگ کنید. تنها موادی که برای این کار نیاز دارید زردچوبه، شیشه شیر بچه، حوله و شانه است. فقط با این چند چیز ساده می توانید موهای خود را به طور طبیعی رنگ کنید.

چگونه با زردچوبه موها را بلوند کنیم؟

نحوه رنگ کردن مو با زردچوبه

هنگام رنگ کردن مو با زردچوبه، نیازی به دکلره یا دکلره کردن موها نیست. برای داشتن موهای بلوند یا قهوه ای و طلایی می توانید موهای خود را با زردچوبه در منزل رنگ کنید. اگر رنگ موهای شما خیلی تیره باشد، تغییر چندانی را متوجه نخواهید شد. بعد از رنگ کردن موهایتان با زردچوبه، خواهید دید که طیف رنگی متفاوتی در موهایتان ایجاد می شود.

رنگی که در نهایت در موهای شما ایجاد می شود به رنگ اصلی شما و میزان تیره یا روشن بودن موهای شما بستگی دارد. سپس نتیجه رنگ مو زردچوبه برای افراد مختلف متفاوت است. هر چه رنگ ساقه مو روشن تر باشد، رنگ ایجاد شده در آن بیشتر به چشم می آید.

  1. قابلمه را با دو لیوان آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.
  2. سپس دو قاشق غذاخوری زردچوبه و نصف فنجان زردچوبه تازه را مخلوط کرده و آب جوش را روی گاز بریزید. این محلول را با یک قاشق بزرگ هم بزنید تا کاملا در آب حل شود.
  3. تابه را از روی حرارت بردارید و بعد از خاموش کردن حرارت اجازه دهید مخلوط زردچوبه خنک شود.
  4. سپس این مخلوط را در یک بطری بریزید و درب آن را ببندید.
  5. یک حوله دور گردن خود قرار دهید تا مواد روی شما نریزد. دست خود را با یک دستکش پلاستیکی بپوشانید و گردن خود را در سینک یا وان خم کنید تا موهای خود را رنگ کنید.
  6. فراموش نکنید که ریشه و پشت مو را نیز رنگ کنید. کمی از این رنگ مو را به ریشه و انتهای موهای خود بزنید. از دست خود کمک بگیرید و رنگ را روی تمام سطح مو پخش کنید.
  7. سپس موهایتان را شانه کنید و اجازه دهید رنگ به مدت 15 دقیقه روی موهایتان بماند.
  8. حالا موهایتان را با آب بشویید و سپس خشک کنید و حالت دهید.

چگونه با زردچوبه موها را بلوند کنیم؟

توجه داشته باشید که قبل از رنگ کردن تمام موها با زردچوبه ابتدا قسمت کوچکی از موها را رنگ کنید و سپس کل موها را با زردچوبه رنگ کنید تا رنگ دلخواه به دست آید.

برای داشتن رنگی زیبا می توانید موهای خود را با مخلوطی از دارچین، زردچوبه، قهوه و پوست گردو رنگ کنید. برای رنگ کردن موهایتان با زردچوبه باید بدانید که می توانید از زردچوبه به تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر مانند دارچین و قهوه برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید. بنابراین شما قادر خواهید بود رنگ های متنوع و جذابی خلق کنید.

قبل از شروع رنگ کردن موهایتان، ابتدا گردن، پیشانی و نواحی اطراف خط موی خود را روغن بزنید زیرا زردچوبه می تواند پوست شما را زرد کند.

زردچوبه چه فوایدی برای مو دارد؟

عوامل زیادی باعث تخریب ساختار مو می شوند، از جمله چربی پوست سر، شوره سر، مشکلات پوست سر و عوامل محیطی. در اینجا برخی از فواید زردچوبه برای مو آورده شده است.

چگونه با زردچوبه موها را بلوند کنیم؟

پیشگیری از ریزش مو

زردچوبه از ریزش مو جلوگیری می کند. وقتی موهای شما می ریزند، حجم آن کاهش می یابد و انرژی لازم برای رشد مجدد را ندارد. زردچوبه با خواص ضد التهابی خود ریشه و فولیکول های مو را تقویت می کند، از ریزش مو جلوگیری می کند و موهای از دست رفته را دوباره رشد می کند.

شوره سر را از بین ببرید

شوره سر می تواند یکی دیگر از دلایل ریزش مو باشد. زردچوبه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی به درمان شوره سر کمک زیادی می کند.

کنترل چربی مو

چربی اضافی نیز باعث ریزش مو می شود. پزشکان بر این عقیده اند که اگر موهای چرب و شوره سر دارید، ابتدا باید چربی و شوره سر را از بین ببرید. پس از آن، ریزش خود به خود از بین می رود. زردچوبه سبوم را تنظیم می کند و باعث رشد مو می شود.

سلامت پوست سر

اگر پوست سرتان سالم باشد، تاثیر زیادی روی رشد موهایتان دارد. جریان خون کافی در پوست سر باعث رشد طبیعی مو می شود. زردچوبه جریان خون را در پوست سر متعادل می کند و در نهایت به بلند شدن موها کمک می کند.

چگونه با زردچوبه موها را بلوند کنیم؟

کاهش اثر عوامل محیطی.

استرس یا رادیکال های آزاد می توانند رشد و ریزش مو را کاهش دهند. زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند این عوامل را از بین ببرد و به رشد مجدد موها کمک کند.

می توانید صابون زردچوبه درست کنید و به جای شامپوهای شیمیایی از آن برای شستن موهای خود استفاده کنید. یک صابون گلیسیرین را روی حرارت ذوب کنید و یک قاشق غذاخوری را به 2 قاشق غذاخوری زردچوبه اضافه کنید. سپس آنها را خوب مخلوط کرده و در قالب ریخته و در یخچال قرار دهید تا سفت شوند. از این صابون می توانید برای شستن موها و یا حتی برای شستن صورت استفاده کنید. همچنین می توانید کمی زردچوبه در شامپو خود بریزید و در حین شستشو از آن استفاده کنید.

آنچه در مورد رنگ کردن مو با زردچوبه می خوانیم:

اکثر خانم ها عاشق رنگ کردن موهای خود هستند و ممکن است چندین بار در سال موهای خود را رنگ کنند. همچنین این افراد هر بار تنوع ایجاد کرده و رنگ مو را تغییر می دهند. به طور معمول، رنگ موهایی که توسط خانم ها استفاده می شود، محصولات شیمیایی است که آنها برای رنگ کردن موهای خود در خانه یا سالن های مو استفاده می کنند. رنگ کردن مو با مواد شیمیایی بسیار مضر است و باعث ریزش مو می شود، به خصوص در افرادی که در مدت زمان کوتاهی رنگ موهای خود را تغییر می دهند. استفاده از مواد طبیعی مانند زردچوبه شما را از آسیب های ناشی از رنگ موی شیمیایی محافظت می کند و همچنین رنگ موهای زیبا را از بین می برد. رنگ کردن مو با زردچوبه یک ترکیب طبیعی است و به مو آسیب نمی رساند.

چگونه با زردچوبه موها را بلوند کنیم؟

زردچوبه بسته به رنگ پایه موهای شما می تواند رنگ بسیار زیبایی ایجاد کند بدون اینکه به بافت و ساختار موهای شما آسیبی وارد کند. رنگی که زردچوبه معمولا به موهای شما می دهد طلایی یا قهوه ای روشن است. اگر دوست دارید با مواد طبیعی رنگ های دیگری با تنوع بالا در موهای خود ایجاد کنید، می توانید از ترکیب زردچوبه با دارچین، قهوه و پوست گردو استفاده کنید. قبل از اینکه تمام موهایتان را با زردچوبه رنگ کنید، ابتدا آن را روی قسمتی از موهایتان تست کنید و اگر حساسیت ندارید یا مشکل دیگری دارید و از رنگ آن کاملا راضی هستید، می توانید آن را روی تمام موهایتان بمالید.

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/چگونه-با-زردچوبه-موها-را-بلوند-کنیم؟/

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا