دانستنی ها

عوارض مصرف بیش از حد قهوه باعث چه اتفاقاتی میشود؟ /حداکثر مقدار توصیه شده مصرف قهوه در یک روز چقدر است؟

نتایج تحقیقات جدید درباره مزایا و معایب مصرف قهوه چه می‌گویند؟ به تحلیل برخی تحقیقات جدید، مشخص شده است که مصرف روزانه قهوه به میزان متوسط می‌تواند خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله سرطان، نارسایی قلبی، دیابت نوع ۲ و حتی مرگ را کاهش دهد.

از آنجایی که قهوه های سرد در تابستان در پاییز به لاته فصلی تبدیل می شوند، خوردن یک فنجان قهوه اضافی در طول روز برای انرژی، خلق و خو یا یک بعد از ظهر شیرین خوب است.

به گزارش NBC News، تحقیقات نشان می دهد که اثرات طولانی مدت قهوه برای سلامتی شامل کاهش خطر سرطان، نارسایی قلبی، دیابت نوع 2 و حتی مرگ می شود. اما چند نکته وجود دارد: مطالعات همچنین نشان داده است که مصرف زیاد قهوه با افزایش خطر زوال عقل و سکته مغزی و همچنین افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی در مصرف کنندگان قهوه با فشار خون بالا مرتبط است. پس مرز بین لذت بردن از فواید قهوه صبحگاهی و اجتناب بیش از حد از آن کجاست؟

NBC News هنگام بررسی نتایج این مطالعه با چهار پزشک و متخصص تغذیه مصاحبه کرد، آنها با این نظریه موافق بودند که در حالی که قهوه به طور کلی ایمن و سالم است، افرادی که قبلاً بیماری دارند یا مشکلات سلامت جسمی دارند قهوه می نوشند، ممکن است عوارض جانبی منفی بیشتری احساس کند.

تریشیا پسوتا، یکی از اعضای انجمن تغذیه آمریکا و متخصص تغذیه، گفت: شواهد قوی و ثابتی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف متوسط ​​قهوه مضر نیست، اما این بدان معنا نیست که قهوه باید برای فواید سلامتی مصرف شود. پسوتا می‌گوید: «من هرگز به افرادی که نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف نمی‌کنند توصیه نمی‌کنم که به هر دلیلی آن‌ها را در روز خود بگنجانند.

قهوه چقدر برای شما مضر است؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توصیه می کند که افرادی که مصرف روزانه کافئین خود را به 400 میلی گرم محدود کنند، به گفته آژانس، اگر فردی 1200 میلی گرم یا حدود 12 فنجان مصرف کند، بعید است که اکثر افراد عوارض جانبی جدی ناشی از کافئین مانند ضربان نامنظم قلب، استفراغ، تشنج، اسهال و حتی مرگ را تجربه کنند. اگر کافئین مصرف می کنید، ممکن است عوارض جانبی جدی مصرف کافئین را تجربه کنید.

پسوتا گفت، اما حتی 400 میلی گرم کافئین در روز گاهی اوقات می تواند عوارض جانبی منفی مانند بی قراری، اضطراب و مشکلات خواب داشته باشد. او گفت در حالی که برخی از افراد می توانند به راحتی چهار تا پنج فنجان در روز مصرف کنند، برخی دیگر ممکن است تحمل کمتری نسبت به کافئین داشته باشند و بیشتر مستعد عوارض جانبی باشند. پسوتا گفت: بدن من نمی تواند بیش از یک یا دو فنجان قهوه در روز را تحمل کند.

پسوتا توصیه نمی کند که زنان باردار یا شیرده بیش از 200 میلی گرم یا تقریباً دو فنجان قهوه در روز مصرف کنند، زیرا کافئین می تواند از طریق شیر مادر به کودک منتقل شود. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف کافئین در دوران بارداری می‌تواند منجر به وزن کم هنگام تولد در نوزادان شود، اما مطالعه‌ای در سال 2021 نشان داد که زنان بارداری که سطوح متوسطی از کافئین مصرف می‌کنند، نسبت به زنانی که این کار را نمی‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند.

منبع سایت همشهری آنلاین

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا