دانستنی ها

مدت زمان استاندارد برای نگه داشتن تخم مرغ را خارج از یخچال!

تخم مرغ یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در نقاط مختلف جهان است. حال این سوال پیش می آید: چند ساعت می توانیم تخم مرغ را خارج از یخچال نگهداری کنیم؟

تغییر دما می‌تواند رشد باکتری‌ها را آسان‌تر کند و تخم‌ها به‌ویژه در معرض آلودگی باکتری‌های بدنام به نام سالمونلا هستند. تخم مرغ یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در نقاط مختلف جهان است. اگر تخم‌مرغ‌ها هرگز در یخچال قرار نگرفته‌اند، می‌توانید حدود یک هفته آن‌ها را در جای خنک نگهداری کنید. با این حال، هنگامی که تخم مرغ ها را در یخچال قرار می دهید، دیگر نمی توانید آنها را در خارج از یخچال نگهداری کنید.

اگر می دانید که چگونه تخم مرغ ها را به درستی نگهداری کنید، تخم مرغ هایی که در یخچال قرار می گیرند را می توان به مدت چهار تا پنج هفته از تاریخ چاپ شده روی بسته بندی نگهداری کرد. پس تخم مرغ های یخچالی خارج از یخچال چقدر دوام می آورند؟

قبل از شروع نگرانی، می توانید تخم مرغ ها را در دمای اتاق به مدت دو ساعت یا در دمای 32.2 درجه سانتیگراد (90 درجه فارنهایت) یا گرمتر به مدت یک ساعت نگهداری کنید. بهتر است به جای اینکه شانس خود را در مورد سالم بودن تخم مرغ ها بعد از دو ساعت امتحان کنید، تخم مرغ ها را دور بریزید و از تخم مرغ های تازه استفاده کنید. از جایی که؟ از آنجا که تغییر دما می تواند رشد باکتری ها را آسان تر کند و تخم ها به ویژه در معرض آلودگی باکتری بدنامی به نام سالمونلا هستند.

علائم سالمونلا ناخوشایند است و 12 تا 72 ساعت پس از عفونت ظاهر می شود، از جمله اسهال، تب، گرفتگی شکم و استفراغ. در برخی افراد، اسهال ممکن است آنقدر شدید باشد که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده تخمین می زند که تقریباً 79000 مورد بیماری و 30 مورد مرگ سالانه به دلیل تخم مرغ های آلوده به سالمونلا وجود دارد. در نتیجه، تخم‌مرغ‌هایی که قبلاً در یخچال نگهداری می‌شوند، ارزش خطر را ندارند، اگر یک شب روی پیشخوان آشپزخانه گذاشته شوند.

خوشبختانه استفاده از آن و پخت صحیح تخم مرغ بسیار آسان است. اطمینان حاصل کنید که تخم‌مرغ‌ها در دمای کمتر از ۴۰ درجه فارنهایت (۴.۴ درجه سانتی‌گراد) در یخچال نگهداری می‌شوند، تخم‌مرغ‌های ترک‌خورده را دور بیندازید، و دست‌ها و ظروفی را که با تخم‌مرغ خام تماس پیدا کرده‌اند، کاملا بشویید:

منبع: سلامت نیوز

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/چه-مدت-می-توانیم-تخم-مرغ-را-خارج-از-یخچا/

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا