دانستنی ها

فاصله زمانی بین غذا خوردن و مسواک زدن باید چقدر باشد؟

مسواک زدن روش و سنت خاص خود را دارد. زمان قطعاً مهم است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که بلافاصله بعد از غذا مسواک می زنند و به کار خود ادامه می دهند، حتما این مطلب را دنبال کنید.

جراح و دندانپزشک دکتر نوشین کرمانی گفت: برخی افراد اصلاً مسواک نمی زنند اما برخی دیگر تا آنجا پیش می روند که دندان های خود را تمیز می کنند و به ویژه بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین به سرعت دست به مسواک می زنند.

وی در ادامه مقاله خود اینگونه گفت: کارشناسان هشدار داده اند که مسواک زدن سریع بعد از غذا و زیاده روی در آن برای دندان ها مفید نیست و ممکن است باعث آسیب بیشتر به دندان ها شود.

کرمانی درباره این موضوع تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد که اگر نیم ساعت بعد از خوردن یا نوشیدن یک فنجان قهوه مسواک بزنید، قطعا دندان هایتان آسیب می بیند.

وی گفت: اسید تولید شده در دهان پس از خوردن و آشامیدن به مینای دندان نفوذ می کند. بنابراین، اگر 20 دقیقه بعد از غذا مسواک بزنید، اسید با شدت بیشتری نفوذ می کند و سرعت خراب شدن را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین بهتر است مسواک زدن را به نیم ساعت بعد از خوردن و نوشیدن غذاهای معمولی و تا یک ساعت بعد از خوردن غذاهای تند یا تند موکول کنید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا