اخبار روز سینما

در هفته چند بار مجازیم حمام برویم؟/هر نوع پوستی باید چند بار در هفته شسته شود؟

بعضی روزها احساس می کنیم یک حمام آب گرم تمام چیزی است که برای رهایی از همه نگرانی هایمان نیاز داریم. بعضی روزها یک دوش سریع کافی است و روزهای دیگر چندین روز را بدون حمام سر می‌کنیم. در واقع، اجتناب از دوش گرفتن روزانه ممکن است برای پوست شما بهتر باشد زیرا شستشوی زیاد می تواند آن را خشک کند. البته برنامه استحمام ما به سبک زندگی ما بستگی دارد، اما نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم.

1- نوع پوست خود را در نظر بگیرید

چند بار در هفته دوش بگیریم؟

اگر پوست چرب دارید، حمام کردن بهترین راه برای داشتن پوستی مات به نظر می رسد، اما در واقع کاملا برعکس است. مواد شیمیایی مضر موجود در صابون می تواند پوست شما را خشک کند و باعث شود غدد چربی شما سبوم بیشتری تولید کنند و چهره شما را چرب تر و براق تر نشان دهد. اگر پوست حساس و خشکی دارید یا از مشکلات پوستی مانند پسوریازیس رنج می برید، دوش گرفتن بیش از یک بار در روز می تواند باعث التهاب پوست و خارش آن بیشتر شود. برخی از متخصصان پوست حتی توصیه می کنند برای جلوگیری از تحریک پوست، بیش از 2 تا 3 بار در هفته حمام نکنید.

2- به نوع موی خود توجه کنید

چند بار در هفته دوش بگیریم؟

رفتن به حمام و شستن موها با شامپوی مورد علاقه خود در صبح می تواند به موهای شما احساس تمیزی و حالت دهی آسان تر بدهد. اما شامپو زدن روزانه موها می تواند شما را از ظاهر زیبای خود باز دارد، به خصوص اگر موهای فر یا حالت دار دارید. برای خانم هایی که موهای مجعد دارند، شستن موهای خود یک بار در هفته کافی است، زیرا موهای شما برای حفظ رطوبت به سبوم نیاز دارند.

فقط کسانی که موهای صاف دارند باید هر روز موهای خود را بشویند زیرا موهای صاف و نازک به راحتی و به سرعت چرب می شوند.

3- برنامه تمرینی خود را در نظر بگیرید

چند بار در هفته دوش بگیریم؟

اگر زیاد به باشگاه می روید، طبیعی است که بیشتر حمام می روید. دوش گرفتن بلافاصله بعد از ورزش می تواند به بهبود سریعتر عضلات، جلوگیری از جوش زدن و حتی تقویت سیستم ایمنی کمک کند. این موضوع برای کسانی که در خارج از منزل کار می کنند یا در معرض مواد شیمیایی شدید قرار دارند نیز صدق می کند و دوش گرفتن روزانه قطعا برای این افراد مفید است.

 

4- برنامه استحمام خود را با توجه به شرایط آب و هوایی تنظیم کنید

چند بار در هفته دوش بگیریم؟

در ماه های گرم سال احساس نیاز به دوش گرفتن روزانه برای دفع عرق از بدن طبیعی است. با این حال، در ماه های سرد سال بدن شما کمتر عرق می کند، بنابراین ممکن است کمتر دوش بگیرید. در فصل زمستان، پوست خشک و حساس می شود و دوش گرفتن روزانه باعث تحریک پوست و حتی خشک شدن آن می شود.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا