اخبار روز

چرا مشکل انتقال آب اصفهان افزایش می یابد؟

به گزارش پی ام آپ، ابراهیم رئیسی امروز در سفر به اصفهان، رئیس جمهور در بازدید از فاز اول انتقال آب از دریای عمان به اصفهان گفت: دولت به اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان کمک می کند. عمان به اصفهان با ارائه وام در اسرع وقت.

وی با قدردانی از زحمات شبانه روزی تمامی کارکنان این پروژه، با دستور آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه، گفت: با رسیدن آب به استان اصفهان، کار شیرین می شود. . به گفته استاندار اصفهان و مدیر پروژه، اجرای این پروژه که قرار بود در مدت سه سال به اتمام برسد به یک سوم کاهش یافته است و این پروژه در مدت یک سال به اتمام می رسد.

چرا مشکل اصفهان با انتقال آب تشدید می شود؟

برخلاف اینکه مسئولان معتقدند پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان مشکلات آبی این استان را حل می کند، کارشناسان معتقدند مشکلات این شهر را تشدید می کند.

پیش از این و همزمان با آغاز فاز اول این پروژه، محمد درویش کارشناس محیط زیست با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) با طرح این سوال که چرا مشکل انتقال آب اصفهان افزایش می یابد؟

وی نوشت: اصفهان در حال حاضر یکی از آلوده ترین شهرهای ایران و جهان است. علت این آلودگی تمرکز و تراکم بی سابقه واحدهای صنعتی آلاینده و جاذب آب در این استان به ویژه حوزه آبخیز زاینده رود است.» اگر به اهداف و برنامه های آتی اکثر این واحدهای فوق صنعتی نگاهی بیندازیم. تامل برانگیز است که همگی برای گسترش فعالیت و افزایش سطح اثربخشی واحدهای جدید و ایجاد شعب تازه تاسیس بیشتر تلاش می کنند و تنها دلیل کندی رشد آنها محدودیت منابع است! به عبارت ساده تر، اگر از دریای عمان، سد خرسان، بهشت ​​آباد، خلیج فارس یا تصفیه فاضلاب شهری به آب دسترسی داشته باشند، به سرعت تجارت مخرب خود را توسعه و گسترش خواهند داد.

درویش نوشت: بنابراین نباید اجازه داد که هزاران میلیارد تومان برای تامین آب هزینه شود که منجر به تشنگی، آلودگی و فروپاشی سریعتر سرزمین زندرود شود. حقیقت تلخ این است که نظام برنامه ریزی کشور ندارد. برای درک شرایط ادافیک و زیست اقلیمی فلات ایران باید پختگی لازم را داشته باشد و از آن تاسف بارتر این است که علاقه ای به شنیدن و اصلاح خود ندارد و مدام منتقدان را طرد می کند یا فرار می کند. بنابراین دادن چاقوی تیز به کودک پنج ساله نه تنها ارزشی ندارد، بلکه می تواند به خود یا دیگران آسیب برساند، مانند اصفهان، یزد و مناطقی از کرمان، سمنان، البرز، تهران، خراسان، اصفهان، بوشهر. فارس، مرکزی، خوزستان، آذربایجان شرقی، گلستان و همدان تخریب شد، نباید چاقو و شمش طلا عرضه شود.

این کارشناس محیط زیست توضیح داد: ببینید اجرای طرح های انتقال آب چگونه منجر به افزایش مهاجرت از استان های زاگرس نشین که با بیشترین نرخ بیکاری مواجه هستند به اصفهان و یزد و حتی نسبت جنسیت را به شدت تغییر داده است، به طوری که در حال حاضر یزد، بر اساس تحقیقات اردشیر گراوند و همکارانش، به ازای هر 100 زن، 110 مرد وجود دارد، در حالی که در حالت عادی به ازای هر 100 زن، 103 مرد وجود دارد، اتفاقی که به طور همزمان منجر به بی نظمی اجتماعی و افزایش ناهنجاری های اجتماعی می شود. و آن را به یکی از امن ترین و آرام ترین مکان ها تبدیل کرده است. استان های ایران – یزد – پیشتاز بودند. مسیر شکوفایی ایران تغییر نظم توسعه و اتخاذ اقتصادی است که آب محور نباشد. آب یک سرمایه زیستی و ضروری برای ادامه حیات در این کشور است. ما نباید آن را مانند یک سرمایه اقتصادی به حراج بگذاریم و مراقب رگ های زندگی زنان ایرانی باشیم. خودشه.”

۲۳۳۲۳۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا