اخبار روز

آیا تخم‌مرغ گران شده یا این قیمت، نرخ مصوب است؟/ جزئیات خبر

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن بیان کرد که افزایش قیمت تخم مرغ به دلیل نزدیک شدن به نرخ مصوب است و شاید نتیجه فعالیت های اقتصادی باشد، بنابراین این افزایش به عنوان گران فروشی شناخته نمی شود و قیمت های تخم مرغ هنوز هم کمتر از نرخ مصوب به فروش می رسند.

به گزارش پی ام آپ، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن، حمیدرضا کوچک‌کاشانی، اعلام کرد که در ۱۴ ماه گذشته، قیمت تخم‌مرغ به صورت متوسط ۲۵ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

او با اشاره به قیمت تخم‌مرغ در مرغداری‌ها در روزهای گذشته که حدود ۳۷ هزار تومان بود، بیان کرد که قیمت آن به ۴۵ هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین، کوچک‌کاشانی بر این ادعا اصرار کرد که نرخ مصوب برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان است. به علاوه، افزایش قیمت اخیر تخم‌مرغ به تقریبا نرخ مصوب آن مربوط بوده و برای گرانفروشی نبوده است.

به گفته کوچک‌کاشانی، قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ در میادین میوه‌وتره بار هم‌اکنون ۵۶ هزار تومان است و با وجود اینکه در بازار عرضه می‌شود، با قیمت پایین‌تری (۵۳ هزار تومان) به فروش می‌رسد.

وی همچنین به مشکلات واردات کنجاله اشاره کرده و اظهار کرده است که حدوداً ۲ ماه است که واردات سویا صورت نمی‌گیرد و قیمت آن در بازار آزاد به ۳۷ هزار تومان رسیده است. این مسئله باعث شده تا تولید تخم‌مرغ با مشکلاتی مواجه شود.

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به افزایش میزان مصرف تخم‌مرغ در چند سال گذشته، اعلام کرده است که تخم‌مرغ، به عنوان ارزان‌ترین محصول پروتئینی، نشان‌دهنده تقاضای بالا برای این محصول می‌باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه مصرف تخم مرغ در سال های اخیر افزایش یافته است، گفت: تخم مرغ ارزان ترین محصول پروتئینی است و میزان عرضه آن نشان از تقاضای بالای این محصول دارد.

با توجه به گفته‌های کوچک‌کاشانی، در ماه‌های گذشته مازادی در تولید تخم‌مرغ شاهد بودیم که صادرات آن به کشورهای دیگر انجام شده بود. اما با توجه به نیاز به تنظیم بازار، اکنون حجم صادرات کاهش یافته است.

علاوه بر این، اعلام شده است که نرخ جدیدی برای تخم‌مرغ تصویب شده و مبتنی بر افزایش نرخ رسمی سویا و افزایش هزینه‌ها است. در این راستا، منتظر برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار برای اعلام نرخ جدید تخم‌مرغ هستیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا