اخبار روز

چرا باید بی احتیاطی کولر آبی را برگردانیم؟

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، مسئولان وزارت نیرو گفته اند که تلاش می کنند در تابستان 1402 برق خانه ها قطع نشود، اما گفته اند که نیازمند همکاری تک تک ما هستیم. در این گزارش تنها به یکی از روش های صرفه جویی در مصرف برق می پردازیم، نگران نباشید، قرار نیست والدین را تشویق به خاموش کردن تهویه مطبوع کنیم، ما طیف وسیعی از راه حل ها برای خنک کردن خانه داریم تا زمانی که شما به دلیل تهویه مطبوع نگران نباشید.

به قول شاعر و کمی تحریف شده، هوا به طرز ناخوشایندی گرم است. انگار تابستان تمام توانش را در این روزهای تیرماه خرج کرده است. البته همزمان با اعمال نیروی خورشید و گرمای آسمانی خود، مصرف برق در کشور ما نیز سر به فلک کشیده و مسئولان وزارت نیرو گفته اند که اوج مصرف برق به بالاترین حد خود رسیده است. . در تاریخ برقی شدن ایران

* تعریف اتفاقی از حداکثر مصرف برق در خانه چیست؟

آیا می دانید حداکثر مصرف برق در یک خانه چگونه تولید می شود؟ بسیاری از خانواده های ایرانی در زمان اوج مصرف که از ساعت 13 تا 17 است، کولاک دارند. تلویزیونی که همیشه روشن است حتی اگر بیننده ای نباشد. در عین حال ماشین لباسشویی روشن است. در برخی از خانه ها، زنان خانه دار ظروف ناهار را در ماشین ظرفشویی قرار می دهند و دستگاه را تا نصف ظرفیت روشن می کنند. بچه ها هوس کیک می کردند و فر روشن است. همزن برقی را به مدت یک ربع با حداکثر قدرت روشن کنید تا مواد کیک آماده شود. جدا از همه اینها، یخچال را هل دادند. به طور خلاصه، آنها در لحظه ای که مصرف برق به بالاترین حد خود رسیده است، یک جشن برقی بزرگ در خانه راه اندازی کرده اند.

دوستان عزیز درست است که مسئولان وزارت نیرو گفته اند ما تمام تلاش خود را می کنیم که در تابستان 1402 قطعی برق نداشته باشیم اما گفتند به شرط همکاری ایران این اتفاق می افتد. خانواده ها

* چرا باید بی احتیاطی کولر آبی را برگردانیم؟

مراقب باشید در اطراف کولر گازی عجله نکنید. والدین عزیز لطفا تهویه مطبوع را خاموش کنید! امسال با تمام اراده به میدان بیایید. البته نه خاموش. برای اجتناب از استفاده از کولر با سرعت بالا. نیمی از مصرف بالای برق این روزها در کشور به دلیل همین چرخه کوئنچ است و کارشناسان گفته اند که چرخه کوئنچ چیلرهای آبی مصرف برق را بین 30 تا 40 درصد افزایش می دهد و شما را نیز روی کنتور قرار می دهد. امسال ما همچنین به کمک مادران خانه‌نشین نیاز داریم تا به گروه کنترل‌کننده‌های AC ملحق شوند و فرهنگ اتحاد عمیق با پدر خانه‌نشین را برای بچه‌ها ایجاد کنیم تا بتوانند اطراف AC را خط بکشند. این قلم را جدی بگیرید، ما راه زیادی را پیموده ایم.

راه حلی برای جریان هوای تازه در خانه.

* این زندانی را آزاد کنید

هوای خانه را مسدود نکنید. set it free تهویه مطبوع این قابلیت را دارد که هوای راحت و خنک را برای شما فراهم کند. اما، یک راه وجود دارد. راهش این است که هوای خانه را گیر نکنیم. یک ورودی و خروجی هوا برای خانه تعیین کنید. پنجره های اتاق ها را باز بگذارید تا هوا به خوبی وارد و خارج شود. این خودکار در خنک شدن هوای خانه تاثیر بسزایی دارد البته بازکردن پنجره ها نیز مشکل خاص خود را دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

* چند قالب یخ و سلام حروف کامل است

تنبل نباش چند تکه یخ آماده کنید. این قسمت به عهده ارباب خانه است. از پشت بام بالا بروید و یخ را داخل کولر بیندازید. با این روش دمای آب داخل کولر کاهش می یابد. حالا با این سرعت کم از هوای خنک و راحت کولر لذت ببرید.

*اگر خانه جنوبی دارید بخوانید

اگر خانه جنوبی دارید و صبح ها پرده ها را باز می کنید تا نور وارد خانه شود، باید یک موضوع ساده اما مهم را به شما بگوییم و آن این است که در اوج گرما حدود 30 درصد گرما وارد خانه می شود. خانه از در و پنجره به خود نگویید که از این طرف پیشنهاد می دهید پنجره را باز کنید و آن طرف می گویید چرا پنجره ها باز است! منظور ما کشیدن پرده هاست. پرده ها را کاملا نبندید. با این روش می توانید دمای خانه را چندین درجه کاهش دهید.

چرا باید بی احتیاطی کولر آبی را برگردانیم؟

با این روش پنکه حال شما را تنظیم می کند.

* با نسیم خنک دریا یک کولر مصنوعی درست کنید

اگر می خواهید به پایداری شبکه برق کمک کنید و در قبض برق خود صرفه جویی کنید، تمام انرژی خود را برای تهویه مطبوع و هوای گرم آن هدر ندهید. با یک ترفند نسیم خنک دریایی ایجاد کنید. کم و بیش همه ما در خانه هایمان طرفداران داریم. اما همچنان کم و بیش معتقدیم که باد فن در هوای گرم بی فایده است. اما اگر ظرف به اندازه کافی بزرگ را با یخ پر کنید. سطل پر از یخ را در جلوی پنکه قرار دهید تا باد بادگیر از روی یخ عبور کند تا نسیم دریای بهاری خنک شود.

* کدام پنجره را باز کنیم و کدام را ببندیم!

پنجره یاور یخچال است و نقش تعیین کننده ای در تعیین دمای خانه دارد. تا زمانی که بدانیم چگونه این کار را انجام دهیم. همه ما می دانیم که هوای گرم به سمت هوای سرد حرکت می کند. شما می توانید از این قانون طبیعت برای صرفه جویی در مصرف برق در خانه استفاده کنید. پنجره های قسمت خنک خانه را باز بگذارید و در قسمت گرم خانه پنجره ها را ببندید. با این روش هوای گرم را از قسمت خنک خانه خارج می کند.

چرا باید بی احتیاطی کولر آبی را برگردانیم؟

دمای استاندارد تهویه مطبوع بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد است.

* دمای تهویه مطبوع؛ یک نقطه آرامش یا یک نقطه لرز!

برخی افراد را دیده اید که در اوج گرمای تابستان زیر کولر می نشینند و دمای کولر را آنقدر پایین می آورند که می لرزند. سپس یک پتوی نازک روی آنها می اندازند. جلوی تلویزیون دراز می کشند و استراحت می کنند. نه برادر من! نکن خواهرم! داشتن همیشه یک فضیلت نیست. این روزها در اوج مصرف برق، کمک می کند تا با کمی منطق به داشتن خود چاشنی کنید. اسپلیت یا تهویه مطبوع خود را روی دمایی تنظیم کنید که نقطه راحتی شما باشد، نه نقطه سرمایش.

کارشناسان می گویند دمای ایده آل برای کولر گازی بین 24 تا 26 درجه سانتی گراد است و با تنظیم این دما، کولر گازی شما سریعتر اتاق را به آن دما می رساند، ترموستات کار می کند و کمپرسور دستگاه خاموش می شود. . و در حین استفاده، کمپرسور ممکن است در پایین ترین سطح کار کند. فضا را خنک کنید.

* یک دوش کوتاه

شما از بیرون به خانه می آیید. عرق می کنی و لباست خیس است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که کولر را در حالت بالا قرار دهید. اما راه دیگری وجود دارد. با چند دقیقه دوش گرفتن احساس بهتری پیدا می کنید و سرحال می شوید البته برای صرفه جویی در مصرف برق مراقب باشید که از سقف نیفتد و آن را روی آب بیرون نیاورید. با یک دوش کوتاه و ولرم کار را تمام کنید.

خلاصه دست به دست هم می دهیم. مهر به طوری که در گرم ترین روزهای سال، چراغ خانه ما روشن می شود و دچار قطعی چند ساعته برق نمی شویم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا