دانستنی ها

دلایلی که باعث میشوند با افزایش سن، ابروهایتان کم پشت شوند!

با گذشت زمان و افزایش سن، عوامل مختلفی ممکن است باعث کاهش فراوانی موهای ابروهای شما شوند. این عوامل شامل کاهش هورمون‌های جنسی و همچنین تنش و استرس می‌شوند.

هورمون‌های جنسی استروژن و تستوسترون در رشد موها نقش بسیار مهمی دارند. کاهش میزان این هورمون‌ها می‌تواند به ریزش موها منجر شود، از جمله ریزش موهای ابروها.

با این حال، علل ژنتیکی نیز در ریزش موها دخیل هستند. به طور مثال، اگر پدر، مادر، برادر یا خواهرتان ابروهای باریکی دارند، شما با بالاتر شدن سنتان به ریزش موهای ابرو و باریک شدن آنها دچار خواهید شد.

ریزش موها، از جمله ریزش موهای ابرو، می‌تواند نشانه بیماری‌های زمینه‌ای مانند مشکلات تیروئیدی باشد. اگر با کم‌پشتی شدید موهای ابروهایتان دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است با پزشکتان مشورت کنید تا علت این ریزش موهای ابرو بررسی و در صورت لزوم درمان شود.

همچنین به خاطر داشته باشید که برخی داروها مانند داروهای شیمی درمانی نیز می توانند باعث ریزش مو شوند. اگر دارو مصرف می کنید، در مورد عوارض جانبی احتمالی از جمله ریزش مو با پزشک خود صحبت کنید.

صدمات ناشی از ضربات و آسیب هایی مانند سوختگی و بریدگی ابرو نیز می تواند باعث ریزش ابرو شود.

در نهایت، استرس می تواند ترشح هورمون کورتیزول را در بدن افزایش دهد که می تواند به فولیکول های مو از جمله ابروها آسیب برساند و باعث ریزش آنها شود.

برای جلوگیری از ریزش موهای ابرو، می‌توانید اقدامات ساده‌ای انجام دهید. اعمال یک رژیم غذایی سالم حاوی ویتامین و مواد معدنی، ورزش منظم، مدیریت استرس، پرهیز از کندن موهای ابرو، استفاده از شامپوها و کرم‌های ملایم و اجتناب از استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند رنگ مو و محلول دکلره کننده به شما کمک می‌کند.

همچنین، می‌توانید با استفاده از روغن کرچک یا روغن نارگیل به رشد موهای ابرو کمک کنید. استفاده منظم از بند یا موم گذاری هم می‌تواند رشد موهای ابرو را تحریک کند.

جدای از این موارد، استفاده موضعی از محلول ماینوکسیدیل 2% که در درمان طاسی با الگوی مردانه استفاده می شود نیز تا حدودی برای ضخیم شدن موهای ابرو با موفقیت به کار رفته است.

در نهایت یک محلول نیمه دائمی برای پرکردن فضاهای خالی ابروها میکروبلیدینگ است که در آن از رنگدانه ای شبیه به رنگ موهای طبیعی ابرو استفاده می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا