دانستنی ها

سرطان در جوانان؛ یک هشدار جدی/ 5 نوع سرطان که جوانان را تهدید می کند.

رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان با اعلام این خبر گفت: امروزه به محض تشخیص بیماری در کودک، معاینات پزشکی جامعی انجام می شود که می تواند روند تشخیص بیماری را تسریع بخشد. سرطان، می توان زیر گروه و میزان آن را شناسایی کرد. یکی از دلایل افزایش موارد سرطان در بین جوانان احتمالاً گستردگی روند تشخیصی است.

سیدمحسن رضوی افزود: زمانی که جوانی به سرطان مبتلا می شود، همه اعضای خانواده با فشار روانی شدید مواجه می شوند. مرد جوان شغل، ازدواج، تحصیل و تمام آرزوهایش را نیز از دست می دهد. دوستان، همکاران و حتی محیط مدرسه و پزشکان معالج نیز تحت تاثیر بیماری او قرار خواهند گرفت.

این فوق تخصص خون و سرطان درباره شایع ترین انواع سرطان در جوانان گفت: همانطور که آمارهای جهانی نشان می دهد شایع ترین انواع سرطان در جوانان کشورمان شامل سرطان خون حاد ALL و کمتر AML و پس از آن سرطان مزمن خون است. با شیوع کمتر سرطان کلیه (Willems)، تومورهای نوروژنیک، لنفوم-سارکوم و سرطان سینه نیز در جوانان و کودکان رخ می دهد.

وی تاکید کرد: امروزه در تمامی جوامع پیشرفته بخشی به نام طب تسکینی وجود دارد که پاسخگوی نیازهای جسمی و روانی بیماران است و یکی از اهداف مهم ما در این نشست معرفی طب تسکینی به پزشکان، بیماران سرطانی و خانواده آنهاست.

رضوی همچنین نقش مهم و تاثیرگذار موسسات خیریه و انجمن ها را در تامین درمان و نیاز بیماران سرطانی برشمرد و گفت: برخی خیران تامین هزینه های درمان بیماران را بر عهده دارند و برخی دیگر تلاش می کنند فضایی برای جوانان ایجاد کنند. از نظر فرهنگی و اجتماعی مناسب و مواظب ایجاد شغل، روابط سالم و ازدواج باشند تا بتوانند در جامعه ای سربلند و امیدوار زندگی کنند.

این کارشناس به برگزاری دومین سمینار سرطان در جوانان در روزهای سیزدهم و چهاردهم مهر ماه در مرکز کتابخانه ملی اشاره کرد و گفت: با این رویداد می‌خواهیم ضمن بررسی روش‌های تشخیص و درمان بهتر، توجه نظام سلامت کشور و افکار عمومی را بیشتر به سرطان در جوانان جلب کنیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا