دانستنی ها

دلیل جالب سرو آب سرد کنار قهوه!

“آیا اول آن لیوان آب را بخورم یا قهوه را؟”

حتما به کافه ای رفته اید و همراه با قهوه ای که می خواستید یک لیوان آب آورده اند. گاهی بعد از نوشیدن قهوه این اتفاق می افتد!

به گزارش راهنماتو به نقل از پی ام آپ، نوشیدن قهوه برای هر فرهنگ، ملت و کشوری از قدیم الایام آداب و رسوم خاص خود را دارد. به خصوص قهوه ترک که تاریخچه ای ریشه دار دارد و مایه افتخار مردم ترکیه است. برای دم کردن و سرو آداب و رسومی وجود دارد که باید از اصول خاصی پیروی کرد و برای غذا خوردن نیز آیین هایی وجود دارد!

نه تنها قهوه ترک، بلکه هنگام سفارش اسپرسو یک لیوان آب سرد هم برای شما می آورند! دلیل این امر چیست؟

قهوه ترک طعم غلیظی دارد و برای متعادل کردن طعم قهوه در دهان، آب به آن اضافه می شود. برخی از افراد طعم قهوه را دوست ندارند و آب نمی نوشند که اختیاری است.
قهوه ترک می تواند لکه هایی را روی دندان ها بگذارد، آب از این امر جلوگیری می کند.
دلیل سوم نشان دهنده نقش مهم سنت و مهمان نوازی ترک است. وقتی مهمان می آید از آن استفاده می کنند تا به طور غیرمستقیم بفهمند که مهمان برای شام می آید یا نه! یعنی اگر مهمان گرسنه باشد اول آب را می گیرد و با این حرکت می فهمد که میزبان لطفا برو سر کار و برای من غذا درست کن! اینقدر مودبانه و محترمانه هر دو طرف با یک فنجان آب و قهوه به هم پیام می دادند!
تا اینجا به آداب و رسوم ترکیه پرداختیم. اما ایتالیایی ها نیز سنت نوشیدن قهوه دارند، خوب است بدانید!

مراسم قهوه صبح در ایتالیا با قهوه عصر متفاوت است.

قهوه های غلیظ مانند اسپرسو،  دابل اسپرسو و قهوه ترک معمولاً بدون شیر سرو می شوند و یک لیوان آب باید همراه آن باشد. ضمن اینکه عصرها قهوه بدون شیر نمی نوشند، فقط صبح ها قهوه با شیر می نوشند!

ایتالیایی ها قهوه را با کیک و شیرینی نمی خورند و از ترکیب طعم قهوه با غذا اجتناب می کنند. اگر می‌خواهند چیزی همراه با قهوه‌شان باشد، یک کروسان انتخاب مناسبی برای آنهاست.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا