اخبار ورزشی

چالش‌های نقل و انتقالات در استقلال! /از ضعف‌ها تا عدم جذب بازیکنان برتر!

نقل و انتقالات استقلالی ها به بدترین شکل ممکن پیش می رود و هیچ کدام از اولویت های لیستی که نکونام به مدیران سابق استقلال داده بود جذب نشده است.

نکونام روزی که با حجت کریمی برای مدیریت استقلال در فصل بیست و سوم به توافق رسید، لیست بازیکنانش را برای جذب به مدیریت داد.

در لیست اولیه نکونام نام رضا اسدی و عارف آقاسی در اولویت خرید فصل جدید قرار گرفت اما اسدی در روزهایی که کریمی درگیر مذاکرات کورکورانه با بیرانوند بود راهی سپاهان شد تا یکی از مهمترین بازیکنان جواد نکونام. گزینه ها را می توان از روی زمین حذف کرد.

پیش از جدایی اسدی از استقلال، عارف آقاسی نیز به دلیل سهل انگاری مدیریتی به تراکتور پیوسته بود، اما نکونام امیدوار بود که این انتقال به سود تیمش باشد تا حداقل یکی از گزینه های برتر او به خدمت گرفته شود.

رفتن اسدی به سپاهان یک شکست بزرگ برای استقلال و جواد نکونام در نقل و انتقالات تلقی می شد زیرا آبی ها نیاز مبرمی به جذب بازیکنان خط مقدم داشتند. به خصوص حالا که جدایی قیدی و محبی قطعی شده است.

اما این همه ناکامی های استقلال در نقل و انتقالات نیست. در روزی که کریمی مشغول نوشتن متن استعفای خود در صفحه شخصی خود بود، مسعود ریگی نیز راهی باشگاه رقیب شد تا رسانه ها از این انتقال به عنوان آدم ربایی یاد کنند.

ریگی هم در لیست اصلی نکونام بود و وقتی برای اولین بار لیست سرمربی جدید استقلال را منتشر کردند، ریگی هم جزو گزینه ها بود اما آشفتگی باشگاه استقلال باعث شد مسعود ریگی در انتقالی شگفت انگیز راهی زمین قرمز شود و این تیم او را در شرایط مساعدتری برای فصل جدید قرار داد.

اگرچه مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان در روزهای اخیر به استقلال پیوسته اند، اما استقلال عملاً نقل و انتقالات را به رقبای خود واگذار کرده است. سپاهان بهترین ها را برای تیمش به ارمغان آورده، تراکتور هم بازیکنان شاخصی به خدمت گرفته است و پرسپولیس هم بعد از تمدید قرارداد بیرانوند با مسعود ریگی قرارداد بسته و در آستانه توافق با عزت اللهی و حتی یاسین سلمانی است که در لیست قرار گرفته است.

شرایطی که جای امیدی برای سرمربی استقلال و هم تیمی هایش باقی نمی گذارد و در واقع اگر آبی ها با همان بازیکنانی که فصل قبل در لیگ حضور داشتند وارد لیگ بیست و سوم شوند، شانس موفقیت چندانی نخواهند داشت.

استقلال در برخی خطوط با نقاط ضعفی مواجه است که از فصل قبل بارها به آن اشاره شده است. داشتن خط دفاعی کمتر و در عین حال مهاجمان ایده آل برای استقلال بسیار ضروری است اما تا امروز به جز دو خرید هیچ اقدامی برای تقویت این تیم صورت نگرفته است و جدایی قایدی و محبی به مشکلات جواد نکونام اضافه خواهد شد.

با توجه به اینکه استقلال با بحران مالی مواجه است و هیچکس حاضر به مدیریت در این باشگاه نیست و از سوی دیگر ستاره های لیگ برتری زیادی راهی تیم های دیگر شده اند، بعید است که استقلال اقدام خاصی و قابل توجهی انجام دهد. ادامه از نقل و انتقالات لیگ برتر برای تقویت و به احتمال زیاد نکونام باید به همان بازیکنانی تکیه کند که اکنون در حال تمرین هستند و از فصل گذشته باقی مانده اند.

اینکه آیا نکونام می تواند با این مجموعه به چنین موفقیتی دست یابد یا خیر، پاسخ به سوالی عمیقاً دشوار است. اگرچه نباید از احتمالات و محاسبات پنهان غافل شد، اما واقع بینانه است که استقلال باید برای جذب بازیکنان پیشرو برای افزایش شانس قهرمانی خود اقداماتی انجام دهد که با شرایط فعلی استقلال دستیابی به این مهم بسیار دشوار است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا