اخبار روز

گفته های جنجالی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی! / حداقل بگیران می توانند برای افزایش حقوق خود درخواست دهند!

وزیر کار و تعاون اجتماعی اعلام کرد که حقوق کارگران می تواند در صورت درخواست دوباره و تصویب دولت مجددا در جلسه مورد بررسی قرار بگیرد و افزایش یلبد. او اظهار نظر کرد که حقوق کارگران حداقل است و آن ها می توانند بر اساس میزان تجربه خود درخواست افزایش حقوق به کارفرمایان خود بدهند.

به گزارش پی ام آپ، سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پی ام آپ، درباره برگزاری جلسه شورای عالی کار برای بررسی دستمزد 1402 کارگران اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای عالی کار در شورای عالی کار وقتی دستمزد تعیین شد، عده ای پرسیدند که اگر دولت تصمیم به افزایش مجدد حقوق کارمندان بگیرد و لایحه ای به مجلس بفرستد و مجلس آن را تصویب کند، آیا در حقوق کارگران تجدید نظر می کنید؟ ما نیز پاسخ دادیم به فرض اینکه این موضوع محقق شود حتما انجام می دهیم.

وی گفت: طبق قانون سالی یک بار حقوق کارگران بررسی می شود مگر اینکه موضوع خاصی مطرح شود و پیشنهادات جدیدی ارائه شود، ضمناً حداقل حقوق کارگران را در شورای عالی کار همان حداقل تعیین می کنیم. همان حداقل بگیر می تواند از قدرت چانه زنی استفاده کند و به نسبت تجربه خود حقوق بالاتری دریافت کند.

مرتضوی تصریح کرد: این حداقل را طوری تعیین کردیم که هیچکس کمتر از این مبلغ پرداخت نکند، امکان پرداخت بیشتر برای همه کارفرمایان وجود دارد باشد و امیدواریم با طرح کالا برگ بخشی از مشکلات معیشتی مردم حل بشود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا