اخبار روز

پیش بینی قیمت طلا

آغاز تنش در خاورمیانه با حمله حماس به مرزهای اسرائیل دلیل اصلی روند صعودی انس در دو هفته اخیر بود. این رالی صعودی از 1832 دلار در اولین معاملات روز دوشنبه، پس از آغاز جنگ در 7 اکتبر آغاز شد. در حال حاضر ارزش هر اونس طلای جهانی در برابر دلار آمریکا به ارزش 1942 دلار افزایش یافته است.

از سوی دیگر، کاهش سریع بازدهی اوراق قرضه باعث شده است که قیمت طلا همچنان در حال افزایش باشد. در روز سه شنبه هفته جاری، در حالی که بازار اوراق قرضه پس از یک دوره تعطیلات طولانی باز شد، دارایی روند نزولی را تجربه کرد.

هفته گذشته داده های شاخص تورم قیمت مصرف کننده (CPI) در سطح سالانه 3.7 درصد منتشر شد که نشان دهنده ثابت ماندن این شاخص است. در آن سوی دنیا، مازاد تجاری چین در نهمین ماه 77 میلیارد و 710 میلیون دلار افزایش یافت. از این دو نکته می توان نتیجه گرفت که دلیل اصلی افزایش ناگهانی ارزش طلای جهانی افزایش تنش های منطقه ای بوده است.

سخنرانی اعضا و به ویژه رئیس فدرال رزرو در روز پنجشنبه کانون توجه سرمایه گذاران و معامله گران خواهد بود. اما انتظارات نسبت به ماه های گذشته با تغییر اساسی همراه بود. برخلاف اظهارات اعضای فدرال رزرو و همچنین پیش بینی نقطه پلاس مبنی بر افزایش نرخ بهره در ماه های نوامبر و دسامبر، اکثر ذهنیت بازار در حال حاضر به سمت عدم افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2023 تغییر کرده است. بنابراین بررسی ها حاکی از آن است که انتظار می رود روند صعودی استاندارد جهانی طلا ادامه یابد.

رویدادهای موثر بر قیمت جهانی طلا

اداره ملی آمار چین (NBS) روز چهارشنبه اعلام کرد اقتصاد چین در سه ماهه سوم امسال با نرخ سالانه 4.9 درصد رشد کرده است. این داده ها با رشد 6.3 درصدی در سه ماهه دوم مقایسه می شود که بالاتر از انتظارات بازار 4.4 درصد است.

پیش بینی قیمت طلا

گزارش قبلی حاکی از آن بود که ارزیابی ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلای جهان می تواند زمینه را برای کاهش مجدد تقاضای طلا فراهم کند. بر این اساس، رشد 4.9 درصدی اقتصاد چین، بالاتر از پیش بینی بازار، جریان تقاضای جهانی طلا را افزایش داد.

با این حال، نگرانی‌های مداوم در مورد نکول احتمالی بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده خصوصی املاک و مستغلات چینی کانتری گاردن هولدینگ در مورد بدهی نجومی 11 میلیارد دلاری آن، بازارها را در تنگنا قرار داده است. علاوه بر این، هیچ نشانه ای از کاهش در درگیری نظامی بین حماس و اسرائیل وجود ندارد و باعث شده است که قیمت طلا به بالاترین سطح مشاهده شده در هفته های اخیر بازگردد.

گزارش مثبت خرده فروشی ایالات متحده در روز سه شنبه به طور موقت فروشندگان را تقویت کرد. بر اساس گزارش وزارت بازرگانی، خرده فروشی ایالات متحده پس از افزایش تجدید نظرهای صعودی در دو ماه گذشته، با تعدیل تورم 0.7 درصد افزایش یافت.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

علیرغم داده های مثبت اقتصادی، سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که بازارها نیز در این هفته توجه زیادی به اخبار ژئوپلیتیک خواهند داشت و در صورت ادامه تشدید تنش ها در خاورمیانه، طلا به عنوان یک دارایی امن سود خواهد برد.

از منظر فنی، پس از شکست تراکم انس که به شکل مثلث ظاهر شد، هدف قیمت 1946 دلاری انس فعال شد که به نظر می‌رسد هیچ مانع جدی برای رسیدن طلای جهانی به آن وجود ندارد. بنابراین انس باید تا پایان معاملات روز چهارشنبه و قبل از شروع نشست فدرال رزرو در روز پنجشنبه به روند صعودی خود ادامه دهد.

۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا