اخبار روز

پیش‌بینی دقیق کارشناس ارز از قیمت دلار تا 10 روز آینده!

به گزارش پی ام آپ، سیاوش غیبی‌پور، کارشناس ارز، درباره احتمال نوسانات قیمت دلار به دلیل توافق دولت ایران با آمریکا، بیان کرده است که بهتر است به جای استفاده از اصطلاح “ریزش” درباره بحث‌های دلاری، از اصطلاح “نوسان” استفاده شود. وی معتقد است که در وضعیت پیش رو، با یک ثبات ارزی در تابستان مواجه خواهیم شد. بهبود روابط با آمریکا و آزادسازی ارز‌ها، تقریباً آرامش نسبی در فضای کسب و کار را به همراه خواهند داشت که این موضوع بر روی پایداری بازار دلار تأثیر خواهد داشت.

این پدیده می‌تواند تأثیر مثبتی بر تقویت پایه پول ملی داشته باشد و محیط مناسبی برای ورود سرمایه به ایران را فراهم کند. با فراهم شدن این شرایط، تجارت و مبادلات ارزی نیز تقویت خواهند شد. همچنین، شاید بتوان انتظار داشت که تورم در پی این خبرها کاهش یابد.

اثر واقعی کاهش نرخ ارز اینگونه است که بسیار سریعاً به تولید منتقل می‌شود و با تحلیل وضعیت تولید در ماه‌های آینده، می‌توان تأثیر نوسانات ارز را ارزیابی کرد. به عنوان مثال، وقتی مواد اولیه تولید ارزان‌تر قابل تهیه باشد، این موضوع بر قیمت کالا‌ها و نرخ تورم تأثیر مثبت خواهد داشت.

درباره قیمت احتمالی ارز در ماه‌های آینده، باید گفت که اینکه چقدر آرامش ارزی و استحکام آن حفظ خواهد شد، به جنس مناسبات خارجی و قراردادهای بین‌المللی بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که روند نوسانات ارز به سمت مثبت و کاهشی است. به نظر می‌رسد که در مسیر پیش رو، در تابستان با ثبات ارزی مواجه خواهیم بود.

علاوه بر این، با فراهم شدن دسترسی به منابع، عرضه‌ی ارز نیز افزایش خواهد یافت و در نتیجه قیمت تعادلی آن به سمت کاهش خواهد رفت. البته قیمت ارز به تمام فاکتور‌های تولید و تورم داخلی، سیاست‌های بورسی و سیاست‌های نرخ بهره بستگی دارد. با توجه به نرخ بهره موجود و بودجه‌ای که بسته شده است، قیمت تقریبی ارز در تابستان می‌تواند در بازه ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان قرار داشته باشد.

* (در مورد تاثیر عدم توافق بر قیمت دلار): به اندازه قسمتی که دلار و کالا وارد بازار می شود تاثیر خود را روی ارز می گذارد و مسیر طوفانی 1401 تکرار نمی شود. حتی اگر توافقی صورت نگیرد، فکر می کنم امسال کمی بهتر از سال گذشته است، زیرا اثرات جنگ در اوکراین، جراحی های اقتصادی و تحریم ها کاهش یافته است. نسبت به سال گذشته روند بهتری داریم و دلار مانند سال گذشته نوسان نخواهد داشت.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا