اخبار روز

اعلام نرخ ارز تا پایان 1402 توسط رئیس امور اقتصاد کلان / قیم دلار حداکثر 52 هزار تومان خواهد بود! + جزئیات

معمولا اکثر افرادی که در ایران زندگی می‌کنند دائما پیگیر قیمت دلار هستند زیرا با افزایش قیمت آن تمام اجناس و کالاها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. طبق پیش بینی انجام شده توسط رئیس امور اقتصاد کلان سقف قیمت دلار تا پایان این سال 52 هزار تئمان است.

به نقل از شمانیوز، رئیس امور کلان اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی های جدید این سازمان گفت: بر اساس مدل جدید ساخته شده بر اساس شرایط فعلی، نرخ ارز در 1402 حداکثر 52 هزار تومان است.

محمد جعفری اخیرا در خصوص گزارش غیررسمی سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پیش‌بینی غیرعادی نرخ ارز در سال 1406 گفته است: این گزارش بر اساس مدلی در سال 1398 تهیه شده است، اما لازم به ذکر است که این گزارش بر اساس سناریوی فروش 2000 بشکه‌ای نفت تدوین شده بود و با تغییر آن فرض نتیجه تغییر کرد.

وی با تاکید بر اینکه فرض در این گزارش فروش تنها 200 هزار بشکه نفت در روز بوده است، گفت: این میزان فروش کمترین رقم فروش نفت در سال های اخیر است که در سال 2019 اتفاق افتاده است و طبیعتا با تغییر این پیش بینی ها تغییر خواهد کرد. در حال حاضر مجموع فروش نفت و میعانات گازی نزدیک به 2 میلیون بشکه در روز است، بنابراین پیش بینی ها با توجه به این میزان نفت و میعانات گازی صادراتی متفاوت خواهد بود.

رئیس امور کلان اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی های جدید این سازمان گفت: بر اساس مدل جدید ساخته شده بر اساس شرایط فعلی، نرخ ارز در 1402 حداکثر 52 هزار تومان است. نتیجه مدل تهیه شده نشان می دهد که در سال 1406 قیمت سکه یک سوم نرخ گزارش قبلی خواهد بود که البته باید ضریب خطای حدود 5 درصد را در این زمینه در نظر گرفت.

وی بیان کرد: باید در نظر داشت که این محاسبات با تداوم شرایط تحریم فعلی اما افزایش بهره وری و اعمال الزامات رشد 8 درصدی و کنترل تورم صورت گرفته است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا