اخبار روز

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: روند نزولی قیمت طلا در هفته آینده نیز ادامه دارد!

به نقل از شمانیوز، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش چشمگیر قیمت ها در بازار سکه و طلا از کاهش دو میلیون تومانی قیمت هر قطعه سکه به رغم افزایش قیمت خبر داد. طلا در هفته گذشته در بازارهای جهانی قرار گرفت و گفت: در حال حاضر بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده است و نه تنها افزایش نوسانات برای این بازار محتمل نیست، بلکه ممکن است کاهش یک تا سه درصدی نیز داشته باشد. طبیعی است).

نادر بذرافشان در خصوص وضعیت بازار ملی سکه و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته در مجموع 15 دلار افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی داشتیم. اما در بازارهای داخلی شاهد کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا بودیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: با وجود اینکه شاهد افزایش انس جهانی طلا در بازارهای جهانی بودیم، اما به دلیل نوسانات نزولی نرخ ارز در بازارهای داخلی و همچنین کاهش تقاضا که مشاهده شد. در بازار سکه و طلا در دو هفته گذشته و در هفته گذشته که به اوج خود رسید، روند نزولی قابل توجهی در قیمت سکه و طلا در بازار شکل گرفت. علاوه بر این، اخبار سیاسی-اقتصادی مانند آزادسازی پول ایران تاثیر مثبتی بر بازار داخلی داشت.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی بازار و رکود قابل توجه، بازار به ثبات خوبی رسیده است. احتمال اینکه در هفته آینده نوسان خاصی در بازار داشته باشیم بسیار کم است. نه تنها قطعا نوسان صعودی نخواهیم داشت، بلکه این احتمال وجود دارد که شاهد نوسان یک تا سه درصدی کاهشی باشیم که طبیعی است. نگرانی مردم در مورد تغییرات قابل توجه قیمت برطرف شده است و آنها می توانند با خیال راحت معاملات خود را در مورد سکه ها و مصنوعات طلا انجام دهند.

این مقام صنفی در خصوص آخرین قیمت معاملاتی سکه و طلا در بازارهای داخلی در پایان هفته و میزان کاهش آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه از طرح جدید دیروز (پنجشنبه) در آخرین معاملات هفته نیز 27 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته دو میلیون و 400 هزار تومان کاهش داشته است. سکه طرح قدیم نیز در پایان هفته با 1.9 میلیون تومان کاهش قیمت به 25.1 میلیون تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: روند نزولی قیمت طلا در هفته آینده نیز ادامه دارد!

بذرافشان ادامه داد: قیمت نیم سکه نسبت به ابتدای هفته با یک میلیون و 250 هزار تومان کاهش و ربع سکه با 10 میلیون و 500 هزار تومان کاهش به 850 هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با افت 350 هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته معامله شد که در آخرین معاملات هفته 6 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز در هفته گذشته 110 هزار تومان کاهش داشت و در هفته معاملاتی گذشته 2 میلیون و 364 هزار تومان قیمت داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر و طلا و جواهر تهران درباره وضعیت حباب سکه نیز اظهار کرد: حباب سکه نیز در هفته جاری یک میلیون و 300 هزار تومان کاهش یافت. حدود پنج میلیون تومان قیمت هر قطعه سکه در معاملات اواخر هفته حباب بود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا