اخبار روز

کشف اسکلت 400 ساله یه کودک خون آشام در لهستان! / وحشت گذشتگان از کودکان مرده! + عکس

در چند روز اخیر جسد یک کودک در لهستان پیدا شده است. در گذشته نیز چندین جسد در این ناحیه پیدا شد که به نوبه خود عجیب و غریب بودند. اسکلت این کودک در حالی پیدا شد که به پاهای او قفل زده شده بود و رو به صورت دفن شده بود.

غزال زیاری: این کودک در قرن هفدهم در روستای پین در نزدیکی شهر بیدگوشچ در شمال لهستان به خاک سپرده شد. به نظر می رسد این مکان گورستانی برای ارواح رها شده و فقرایی است که توانایی مالی برای دفن در حیاط کلیسا را ​​نداشتند. به گفته باستان شناسان، این کودک هنگام مرگ 5 تا 7 ساله بوده است.

بقایای جسد این کودک در فاصله بسیار کمی از اسکلت یک زن کشف شده در سال گذشته پیدا شد. این زن را به همین ترتیب با داس به گردن و دسته ای از مو بر روی پاهایش دفن کردند.

کشف اسکلت 400 ساله یه کودک خون آشام در لهستان! / وحشت گذشتگان از کودکان مرده! + عکس

طبق آداب و سنن آن زمان، استفاده از قفل پا برای نگهداری جسد در قبر بوده است.

داریوش پولینسکی، باستان شناس دانشگاه نیکلاس کوپرنیک در تورون می گوید: «این قفل پا نشان می دهد که حتی پس از مرگ او، مردم از این کودک می ترسیدند.

قفل پای سوم در همان گورستان کشف شد. البته فقط چند استخوان پراکنده در اطراف او پیدا شد. تاکنون اسکلت کودک دیگری که به این شکل دفن شده باشد در این گورستان پیدا نشده است و به گفته پولینسکی به نظر می رسد این تنها نمونه چنین دفن شده در قاره اروپا باشد.

پولیسنکی چندین سال است که کاوش‌های روستای پین را هدایت می‌کند و تیم زیر نظر وی حدود 100 گور را در این منطقه کشف کرده‌اند و در آخرین کاوش‌های این تیم 13 گور دیگر کشف شده است. به گفته وی، قبرستان یک محل دفن معمولی در روستا نبود. معمولاً مردگان را در محوطه مقدس کلیسا دفن می کردند، اگرچه مکان کلیسای روستا هنوز مشخص نیست.

با این حال، از آنجایی که دفن متوفی در حیاط کلیسا گران بود، افرادی که توانایی مالی نداشتند می توانستند در جای دیگری دفن شوند. به گفته پولینسکی، به نظر می رسد این قبرستان کوچکتر جایی بوده است که «روح‌های سرگردان» در بیرون از کلیسا دفن شده اند، حتی اگر می توانستند دفن بهتر و آبرومندانه تری داشته باشند.

به عنوان مثال، اسکلت بانوی خون آشام سال گذشته با گردنبندی به دور گردنش کشف شد که نشان می دهد او فردی ثروتمند است. باستان شناسان همچنین نخ های طلا را در لباس او و قطعات طلا در جمجمه اش پیدا کردند که نشان می دهد او دارویی حاوی طلا نوشیده است.

پولینسکی و تیمش مشتاقانه منتظر تجزیه و تحلیل DNA استخوان های این زن هستند تا بیشتر در مورد او بدانند، اما نتایج آنها نشان می دهد که او یک بیماری جدی داشته است.

وحشت از کودکان درگذشته

اعضای تیم همچنین منتظر آزمایش DNA یافته های جدید خود هستند. پولینسکی گفت هنوز مشخص نیست که کودک خون آشام پسر است یا دختر.

به گفته پولینسکی، زندگان در آن زمان ترس عجیبی داشتند، به ویژه از کودکان مرده. چون فکر می کردند می توانند در قالب یک روح به دنیا بازگردند. به خصوص اگر کودک به طور ناگهانی و غیرطبیعی فوت کند.

او توضیح داد که در حالی که خانمی که سال گذشته اسکلتش پیدا شد و این کودک با پاهای بسته اش «خون آشام» نام داشت، اصطلاح مدرن «خون آشام» تا مدت ها بعد تعریف شده و این واژه در آن زمان با معنای امروزی مورد استفاده قرار نگرفته است.

استخوان های چند کودک دیگر نیز در همان محل پیدا شد، اما هیچ یک از این اسکلت ها کامل نبود. تکه‌ای از استخوان فک کودکی که پیدا شده به‌طور چشمگیری سبز است و باستان‌شناسان می‌گویند که احتمالاً با یک سکه مسی در دهانش دفن شده است، که در آن زمان یک سنت معمول دفن بود.

پولینسکی و تیمش در حال حاضر در حال تجزیه و تحلیل بقایای کشف شده در کاوش های امسال هستند و امیدوارند که سال آینده برای یافتن اطلاعات بیشتر به سایت تحقیقاتی بازگردند.

منبع: Livescience

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا