اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

پورشه از ابرخودرو خود رونمایی کرد! /پورشه Mission X،خودروی ابرخودرو الکتریکی با عملکرد بالا و طراحی مفهومی

پورشه یک ابرخودرو است [هایپرکار] این شرکت از یک کانسپت تمام الکتریکی به نام Mission X رونمایی کرد که می‌گوید «تفسیر مجدد مفهومی» این ابرخودرو است.

این خودروساز با این خودرو می خواهد رکورد نوربرگ رینگ را در دنیای خودروهای برقی، هیبریدی، بنزینی و … بشکند.

این خودرو بر اساس طراحی اولیه مانند پورشه 918 اسپایدر، اسکات و جمع و جور با گلگیرهای حبابی است.

پورشه Mission X، یک خودروی مفهومی لوکس با عملکرد بالا، با بدنه‌ای اسکنه‌دار و کم‌کش و خطوط صاف رونمایی شد. قسمت‌های خاصی از بدنه با کربن پوشش داده شده و چرخ‌ها برای خنک‌کردن بهتر ترمزها به پره‌های هوا مجهز شده‌اند.

پورشه این طرح را ارائه کرد

مطابق با طراحی اولیه، یک گنبد شیشه ای سبک وزن خودرو را می پوشاند که از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن ساخته شده است. درها به سمت جلو و بالا باز می شوند، شبیه به آنچه در اتومبیل های مسابقه ای معروف پورشه 917 استفاده می شود. چراغ های جلو طراحی منحصر به فردی دارند که از ماشین های مسابقه ای تاریخی الهام گرفته شده است.

پورشه این طرح را ارائه کرد

صندلی های این خودرو در رنگ های متضاد برای راننده و سرنشین جلو طراحی شده است. کابین ماشین جمع و جور است.

پورشه این طرح را ارائه کرد

طول Mission X تقریباً چهار و نیم متر است و ارتفاع آن از یک متر و 200 سانتی متر بیشتر نخواهد شد. باتری های این مدل پورشه در پشت صندلی ها قرار گرفته اند تا تعادل و مرکز ثقل بهتری داشته باشند.

این خودرو به ازای هر 997 گرم وزن، یک اسب بخار قدرت دارد و طبق اطلاعات منتشر شده، قدرت آن به 1700 اسب بخار می رسد که شتاب 0 تا 100 در این مدل مفهومی در کمتر از دو ثانیه صورت می گیرد. این شرکت از یک پلت فرم جدید 900 ولتی برای ساخت ابرخودروی Mission X استفاده می کند.

پورشه این طرح را ارائه کرد

مدیرعامل پورشه می گوید بررسی احتمال ساخت این خودرو تا یک ماه آینده انجام می شود.

طرح اولیه این خودرو به مناسبت 75 سالگی پورشه رونمایی شد.

هیئت مدیره این خودروساز آلمانی می گوید که خودروهای رویایی برای ما دو روی یک سکه هستند: پورشه تنها با تغییر مداوم پورشه باقی مانده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا