عمومی

پوتین می گوید ناتو از تمام پتانسیل خود علیه روسیه استفاده می کند

پوتین در یک سخنرانی در نشست سالانه با روسای دفاعی خود گفت که مسکو تمام اهداف عملیات نظامی خود در اوکراین را برآورده خواهد کرد و از رهبران نظامی به عنوان “قهرمانان” یاد کرد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت که ائتلاف نظامی ناتو از تمام توانایی‌های خود علیه روسیه استفاده می‌کند و از روسای دفاعی خواست تا از تجربیات خود در ده ماه گذشته در اوکراین و همچنین در سوریه استفاده کنند.

او گفت که تلفات در میدان نبرد در اوکراین “یک تراژدی مشترک” است و او همچنان اوکراینی ها را “ملت برادر” می داند.

در همین راستا، روسیه در اواخر فوریه به دنبال شکست کیف در اجرای مفاد قراردادهای مینسک و به رسمیت شناختن مناطق جداشده دونتسک و لوهانسک توسط مسکو، عملیات را در اوکراین آغاز کرد.

در آن زمان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که یکی از اهداف آنچه او «عملیات نظامی ویژه» می‌خواند، «نازی‌زدایی» اوکراین است.

پوتین روز چهارشنبه گفت که دشمنان روسیه می‌خواهند کشور را تجزیه کنند و افزود که کشورش به دلیل “تحریک‌های غربی” مجبور به اقدام نظامی شده است.

او متعهد شد که به نیروهای مسلح روسیه هر چیزی را که برای حمایت از عملیات نظامی در اوکراین بخواهند بدهد، جایی که به دلیل حمایت نظامی غرب از کی‌یف، درگیری‌ها همچنان تشدید می‌شود.

پوتین همچنین اضافه کرد که وزارت دفاع باید انتقاد از اقدامات خود در جریان “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین را بپذیرد و بسیج اخیر بر مشکلات خاصی تأکید کرد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در اظهارات خود گفت که نیروهای روسیه در حال نابودی پتانسیل نظامی اوکراین هستند و غرب را به تلاش برای “کشیدن” درگیری متهم کرد.

شویگو اعتراف کرد که حرکت بسیج، که 300,000 نیروی ذخیره را به نیروهای مسلح فراخواند، آزمون سختی برای کشور و ارتش بود، اما گفت که این امر توانایی‌های رزمی روسیه را تقویت کرد.

وزیر پیشنهاد کرد که محدوده سنی خدمت سربازی اجباری برای شهروندان 21 تا 30 ساله افزایش یابد زیرا او گفت که نیروها در سال آینده به جنگ در اوکراین ادامه خواهند داد.

در همین حال، کرملین هشدار داده است که افزایش عرضه تسلیحات ایالات متحده به اوکراین تنها درگیری طولانی مدت را تشدید می کند و “خوبی” برای اوکراین ندارد.

«تامین تسلیحات (توسط ایالات متحده) ادامه دارد، مجموعه سلاح های عرضه شده در حال گسترش است. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: البته همه این‌ها منجر به تشدید درگیری می‌شود و در واقع نوید خوبی برای اوکراین ندارد.

اظهارات پسکوف اولین واکنش رسمی روسیه به این خبر بود که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن می رود.

این اولین باری است که زلنسکی از زمان آغاز جنگ در ماه فوریه کشور را ترک می کند.

وی همچنین گفت که پوتین برنامه‌ای برای دیدار با رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) که قرار است روز پنجشنبه به روسیه سفر کند، ندارد.

گزارش ها حاکی از آن است که گروسی در حال بازدید از روسیه است تا درباره منطقه امنیتی اطراف نیروگاه زاپوریژژیا که در قلمرو تحت کنترل روسیه قرار دارد، گفتگو کند.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا