اخبار روزاخبار قیمت ها

پشت پرده افزایش قیمت خودرو در بازار امروز، 6 جولای 1402

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش ۴۷ هزار تومانی قیمت خودرو در پی عبور قیمت دلار از کانال خبر داد.

به گزارش صبح به نقل از ایلانا; بر اساس مشاهدات بازار، قیمت محصولات سایپا حدود 15 تا 16 میلیون تومان و ایران خودرو حدود 25 میلیون تومان افزایش یافت.

سعید موتمنی از تشدید رکود در بازار خودرو خبر داد و افزود: رغبت مشتریان به خرید خودرو کاهش یافته و در روزهای اخیر نوسان قیمتی مشاهده نشده است; و روند کاهش قیمت متوقف شده است.

وی با اشاره به آخرین قیمت خودروهای داخلی، تصریح کرد: پژو 206 تیپ 2 که تا 3 هفته پیش 480 میلیون تومان عرضه می شد اما امروز قیمت آن به 516 میلیون تومان رسید. پژو تیپ 3 حدود 567 میلیون تومان و کوئیک 348 میلیون تومان فروخته می شود.

به گفته این فعال صنفی؛ قیمت خودرو با عبور نرخ دلار از کانال و تغییر قیمت آگهی شده توسط فروشندگان خودرو، 47 هزار تومان افزایش یافت.

بر اساس مشاهدات بازار، قیمت محصولات سایپا حدود 15 تا 16 میلیون تومان و ایران خودرو حدود 25 میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌های خودرو تهران با تاکید بر کاهش واسطه‌ها در بازار خودرو، افزود: در صورت واردات خودرو، شاهد روند کاهشی قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود.

به نظر می رسد بازار خودرو منتظر لغو تحریم ها و تسویه حساب در برجام است.

موتمانی با بیان اینکه آزادسازی واردات در ارتقای کیفیت تولیدات داخلی نیز تاثیرگذار است، افزود: خودروسازان دیگر نمی توانند خودروهای با این کیفیت را در بازار بفروشند زیرا خریداران حق انتخاب دارند و مشتریان محصولات را با کیفیت بالا با قیمت مناسب خریداری می کنند. . قیمت

اگر فضای رقابتی ایجاد شود بسیاری از مشکلات فعلی صنعت خودرو حل می شود و منتظر اجرای طرح واردات خودرو هستیم.

وی فروش خودروهای چینی با قیمت های گزاف را ناشی از عدم نظارت در بازار دانست و افزود: قیمت جهانی خودرو مشخص است و وظیفه ویژه شورای رقابت شکستن انحصارها است.

این شورا قیمت تمام شده تولید خودروهای مونتاژی را بررسی و قیمت خودروهای مونتاژی را با در نظر گرفتن سود معقول تعیین و اعلام کرد. اما تا امروز شرکت ها نرخ های شورای رقابت را اعمال نکرده اند. شورای رقابت قیمت برخی خودروها را بین 300 تا 800 میلیون تومان کاهش داد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌های خودرو تهران ادامه داد:

در سال های اخیر به دلیل عدم نظارت، خودروهای مونتاژی با قیمتی که شرکت ها می خواستند روانه بازار شدند. در حالی که قیمت واقعی این خودروها 40 تا 50 هزار دلار نیست. و قیمت خودروهای مونتاژ شده در ایران با قیمت جهانی و هزینه های آن همخوانی ندارد. و این تعرفه ها باید شکسته شود و قیمت های مناسب از شورای رقابت اجرایی شود.

این فعال صنفی با بیان اینکه بازار پس از واردات راه خود را پیدا می کند، افزود: باید نیاز بازار را تامین کرد، برخی کارشناسان انتقاد می کنند که چرا باید خودروهای فرسوده وارد کنید؟

باید در مدت کوتاهی واردات این نوع خودروها برای ایجاد تنظیم بازار و شکستن قیمت خودروهای ملی که به یک میلیارد رسید، انجام شود.

گردآوری شده توسط www.vaghtesobh.com

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا