اخبار روز

مترو پرند بالاخره به بهره برداری رسید! / نوید آسان شدن حمل و نقل به مردم پرند!

با گذشت 10 سال از شروع ساخت متروی پرند و ناراحتی مردم از افتتاح نشدن آن این بار مسئولین مژده پایان این پروژه را داده‌اند و اعلام کرده اند که این پروژه از مهرماه قابل بهره برداری است. 

به گزارش پی ام آپ، بیش از 10 سال از آغاز به کار مترو پرند می گذرد. اما این پروژه در این سال ها تکمیل نشد و مسئولان بارها قول افتتاح آن را دادند. ساخت مترو پرند بر عهده دولت است اما طی تفاهم نامه ای ساخت آن به شهرداری تهران سپرده شد و البته قرار شد دولت منابع مالی آن را تامین کند.

از تامین بودجه نقدی تا واگذاری عملیات عمرانی به شهرداری تهران

در این دوره از مدیریت شهری، ساخت سازه مترو پرند به پایان رسید و تست سرد خطوط انجام شد. مسئولان چندین بار از این پروژه بازدید و بودجه نقدی را تامین کردند.

خط یک مترو پرند از ایستگاه شهید خط یک مترو است و با 5 ایستگاه در مسیر 50 کیلومتری به شهر پرند می رسد. 30 کیلومتر اول این خط با ایستگاه های شهر آفتاب و فرودگاه امام تکمیل شده و مابقی کارها باقی مانده است.

افتتاح قطعی 22 کیلومتر مترو در مهر امسال/ کار سازه ای مترو پرند به پایان رسید و ۱۶ شهریور ماه تست گرم آن آغاز می شود.

در حال حاضر حدود 22 کیلومتر خط تکمیل شده و کارهای سازه ای نیز انجام شده است. محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: کار سازه مترو پرند به اتمام رسیده و 16 شهریور ماه تست گرم آن آغاز می شود. دو هفته تست گرما انجام شده و قطعا در مهر ماه بهره برداری از مترو پرند آغاز می شود.

او ادامه داد: در تامین برق مشکلی وجود داشت که در حال حاضر در حال رفع است و قرار است دو فیدر  (ورودی اختصاصی برق از هر پست) با 7.5 مگابایت تحویل داده شود.

هرمزی در خصوص واگن های این خط گفت: واگن های عازم فرودگاه امام پس از آن به مسیر خود ادامه می دهند، در حال حاضر سه واگن در آنجا تردد می کنند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با تاکید بر اینکه 22 کیلومتر مترو افتتاح می شود، اظهار داشت: افتتاح مترو با حضور مردم جشن گرفته می شود و قطعا در مهر ماه، 100% مترو پرند آماده راه اندازی است.

انتظار طولانی اهالی پرند رو به پایان است. یکی از مشکلات اساسی، عدم تکمیل خطوط پرند بود که به دلیل مسائل مالی متوقف شد، اما اکنون مشکلات برطرف شده و تفاهم نامه هایی در این خصوص تنظیم شده است. قراردادی بین شهرداری تهران، وزارت راه و مترو پرند منعقد شد و در نهایت کار به پایان رسید.

پس از اتمام مترو پرند باید واگنی برای آن در نظر گرفته شود، البته باید گفت با راه اندازی این خط، شهروندان به راحتی می توانند از پرند به تهران بروند.

آقامیری: دولت باید واگن تهیه کند

محمد آقامیری یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: کار تمام شده است اما دولت باید واگن این خطوط را تامین کند. راه آهن را ساخته ایم اما آمدن واگن بر عهده شهرداری نیست.

بر اساس این گزارش شهر پرند بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد و روزانه تعداد زیادی سفر از این شهر اقماری به تهران انجام می شود. برای ساماندهی این سفرها خطوط مترو پرند احداث و در مهر ماه راه‌اندازی می‌شود.

مهمترین خدمات حمل و نقل مردم پرند از طریق حمل و نقل ریلی است.

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید می گوید: این مترو به زودی افتتاح و آماده بهره برداری می شود. مهم ترین خدمات حمل و نقل مردم پرند حمل و نقل ریلی است و مترو پرند تکمیل شده است. هماهنگی هایی بین مدیران و مسئولان بخش های مختلف در این زمینه انجام شده است.

به گفته جعفری، این طرح قدیمی است و بارها ارتباط آن با مترو تهران تکرار شده است. در این دوره مدیریت شهری کار به پایان رسیده است.

البته علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز تاکید می کند که مترو پرند دو خطه می شود و شهرداری تهران اقدامات لازم را انجام داده است.

بر اساس این گزارش قرار است در مهر سال جاری بهره‌برداری از خط مترو پرند آغاز شود. کار تمام شده و تجهیزات آن در حال نصب است. مردم پرند اغلب برای کار به تهران می آیند و با ایجاد مترو می توانند دسترسی آسان تری به خدمات حمل و نقل عمومی داشته باشند و ترافیک و آلودگی هوا را کاهش دهند. پرند در شهر رباط کریم و در مجاورت اتوبان تهران – ساوه و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) واقع شده است.

منبع: فارس


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا