اخبار روز سینما

پرونده عجیب فیلمی که امروز به صورت رسمی معرفی شد «مرد عینکی» کارگردان ندارد؟ / چرا نام کریم امینی پاک شده است؟

سه شنبه 24 صبح مرداد اولین خبر رسمی از فیلم سینمایی «جلبک» با نام جدید «مرد عینکی» در حالی منتشر شد که اثری از نام کارگردان بر روی آن نبود، فیلمی که پیش از این خبر پروانه ساخت به کارگردانی کریم امینی توسط روابط عمومی مجوز تولید رسانه شورا صادر شد.

به گزارش پی ام آپ، کریم امینی که با فیلم «فسیل» کارگردان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما و پربیننده ترین کمدی پس از انقلاب شد. خرداد او در این ماه همکاری مشترکی را با ابراهیم عامریان به عنوان تهیه کننده و بهرام افشاری به عنوان بازیگر تحت عنوان فیلمی به نام جالبک آغاز کرد.

این فیلم با حضور سه ضلع اصلی «فسیل» از خرداد او در این ماه وارد مرحله فیلمبرداری شد و طبق روال معمول پروژه هایی که امیریان تهیه و تولید می کند، مراحل پیش تولید و فیلمبرداری در سکوت انجام شد. اما برخی رسانه ها خبر خود را به صورت غیر رسمی منتشر کردند.

در همان روزها و در روز هفتم خرداد روابط عمومی ماه سازمان سینمایی خبر صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «جلبک» به تهیه کنندگی ابراهیم امیریان و کارگردانی کریم امینی را منتشر کرد که برخی رسانه ها با تیتر «فسیل سازان جلوی جالبک می روند» خبر دادند. آن را پوشاندند.

با پایان یافتن مراحل فیلمبرداری و آغاز مراحل پس از تولید و در حالی که این پروژه مراحل فنی خود را برای فرافکنی پشت سر گذاشته بود، خبر تولید آن در رسانه ها رسمی شد.

در این خبر دو نکته بیشتر جلب توجه کرد، اول تغییر نام فیلم از «جلبک» به «مردان عینکی» و دوم عدم حضور فردی به عنوان کارگردان. در متن این خبر هیچ اثری از نام کارگردان و سازنده آن وجود نداشت.

در متن این خبر که در اختیار رسانه ها قرار گرفته، آمده است: «مرد عینکی، جدیدترین محصول امیریان فیلم، مراحل فنی را پشت سر می گذارد تا آماده اکران شود. بهرام افشاری در این فیلم ایفای نقش می کند. این فیلم با نام «جلبک» ساخته شده و اخیراً نام آن تغییر یافته است. مردی با عینک که یک کمدی اکشن است، سومین همکاری ابراهیم عامریان و بهرام افشاری بعد از فیلم های کارگر سعد نظم و فصل است. سید ابراهیم عامریان پیش از این تهیه کننده فیلم های فسیل، تگزاس ۲، دینامیت و سولو بوده که همگی در جذب مخاطب و فروش در گیشه موفق بوده اند.

حذف نام کریم امینی از اولین خبر رسمی فیلم سینمایی «مرد عینکی» در حالی انجام شد که نام وی این روزها در حال انتشار یک پروژه سینمایی است، بنابراین حذف نام او به این راحتی امکان پذیر نیست. حالا وقت آن است که منتظر بمانیم و ببینیم کریم امینی چه واکنشی به این ماجرا دارد.

در دهه 70 این اتفاق در دو پروژه سینمایی به تهیه کنندگی سید محسن وزیری تکرار شد. یکی از این دو پروژه «حالا چه شد» نام داشت و وزیری به دلیل اختلاف شدید با محمد جعفری، نام کارگردان را از تیتراژ و مواد تبلیغاتی فیلم حذف کرد. در مورد فیلم «ازدواج غیابی» این ماجرا به گونه‌ای دیگر تکرار شد و در آنجا نام «کاظم معصومی» به عنوان کارگردان از این پروژه حذف شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا