اخبار روز

پرونده جرثقیل سقوط کرده در مسجد جامع بسته شد!/جزئیات

در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵، در حین پروژه توسعه مسجد الحرام، یک دستگاه جرثقیل در محوطهٔ مسجدالحرام سقوط کرد که موجب فوت ۱۰۷ نفر و زخمی شدن ۲۳۸ نفر گردید.

شرکت بن لادن در سال 2015 در سقوط جرثقیل مسجد جامع 5.3 میلیون دلار جریمه شد و هشت نفر به زندان افتادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پی ام آپ، شرکت بن لادن در سال ۲۰۱۵ در سقوط جرثقیل مسجد الحرام ۵.۳ میلیون دلار جریمه شد و هشت نفر به زندان محکوم شدند. روزنامه اکاز سعودی به نقل از یک منبع نوشت: دادگاه عالی عربستان سرانجام پرونده سقوط جرثقیل در مسجد الحرام را مختومه اعلام کرد.نتیجه گیری اعلام نهایی این پرونده پس از صدور احکام مکه صادر شد. دادگاه استیناف تایید کرد که شرکت بن لادن به دلیل نقض قوانین ایمنی و پادمان هایی که باید در پروژه ها رعایت شود، محکوم شده است.

منبع عکاظ خاطرنشان کرد که گروه بن لادن که مسئولیت پروژه توسعه مسجد الحرام را بر عهده داشت، به سهل انگاری و سهل انگاری در این پرونده محکوم شد.

به گفته این منبع، ماموران امنیتی پروژه و مدیران پروژه توسعه مطاف در مسجدالحرام نیز به دلیل عدم رعایت احتیاطات لازم در این زمینه محکوم و به پرداخت 20 میلیون ریال سعودی (5.3 میلیون دلار) جریمه نقدی محکوم شده اند.

این منبع همچنین از محکومیت 8 نفر از مدیران و روسای ادارات، مدیران اجرایی و مهندسان به سه سال حبس تعزیری و جزای نقدی خبر داد.

در جریان پروژه توسعه مسجد الحرام، در 11 سپتامبر 2015، سقوط جرثقیل در محوطه مسجد الحرام، 107 کشته و 238 زخمی برجای گذاشت.

بیشتر کشته شدگان اتباع هند، پاکستان، اندونزی و ایران بودند که 15 نفر مجروح و 11 زائر ایرانی کشته شدند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا