اخبار روز

پرده برداری از پرفروش ترین کالاهای عربستانی در حج امسال / ثبت رکورد بالاترین میزان فروش تجار عرب در فصل حج!

به گزارش پی ام آپ، یک رسانه عربی از محبوب ترین سوغاتی های حج خبر داد و بالاترین فروش تجار در عربستان را در فصل حج اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، انواع عطر، تسبیح، سجاده، پوشاک و کفش مهم ترین خرید حجاج از بازار عربستان در حج امسال بود.

به نوبه خود، بازارهای سنتی منطقه جده بیشترین سهم از حضور و خرید زائران را تشکیل می دهند. اما در بین سوغاتی‌های پرفروش در بین زائران، تسبیح همچنان با اختلاف پیشتاز است و تسبیح در انواع، شکل‌ها، رنگ‌ها و قیمت‌های مختلف، اولین انتخاب زائران برای سوغاتی از سرزمین وحی بوده است. .

پرطرفدارترین سوغاتی های حج امسال

پس از آن عود، سواک، حنا، پارچه، اسباب بازی و خرما در این دسته بندی قرار می گیرد و برخی از زائران انگشترهایی با نگین های مختلف به عنوان سوغات خریداری کرده اند. ردیابی های انجام شده در این گزارش نشان می دهد که فروشندگان خیابانی بیشترین سهم را در این معاملات داشته اند و نسبت به مغازه ها و فروشگاه ها فروش بیشتری داشته اند.

به گفته نویسنده این گزارش، زائران در میان اجناس دستفروشان خیابانی و برخی از اجناس تازه ایجاد شده به دنبال اجناس سبک تر و ارزان تر هستند، هرچند برخی از حجاج طلای سعودی را به دلیل کیفیت آن خریداری کرده اند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا