اخبار روز

پرداخت حقوق بازنشستگان فوریتی / تامین اجتماعی مرداد با افزایش 68 درصدی واریز می شود


به گزارش پی ام آپ، بر اساس بند «ب» ماده 12 برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی مجبور به اجرای تناسب دستمزد بازنشستگان شده است. همسان سازی حقوق بازنشستگان در حال حاضر در چه مرحله ای است؟

طبق روال هر سال حقوق بازنشستگان در ابتدای سال جدید اندکی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان مانند سایر حقوق ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402 موافقت کرد و بر اساس اخباری که اخیرا در مورد حقوق بازنشستگان منتشر شد، میزان افزایش آنها مشخص شده است. خبر منتشر شده از سوی کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که در نهایت امسال حقوق بازنشستگان افزایش و یکسان می شود.

علی دهقانکیا در پاسخ به این سوال که آیا حقوق بازنشستگان از تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه ماه بسته به مصوبه شورای عالی کار یا خیر افزایش می یابد، گفت: با پیگیری های انجام شده و قول مسولان سازمان تامین اجتماعی انشالله حقوق مستمری بگیران این سازمان خواهد بود. افزایش در اردیبهشت ماه ماه عملیاتی می شود.

وی افزود: بر این اساس حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اردیبهشت ماه ماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار (افزایش 25 درصدی حداقل حقوق بگیران و 21 درصدی برای سایر رده ها) پرداخت می شود. رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: بر اساس نظارت های انجام شده، مابه التفاوت حقوق بازنشستگان مربوط به فروردین ماه نیز مصادف با حقوق است. اردیبهشت ماه ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود. وی تصریح کرد: طبق جدول طراحی شده، حقوق مستمری بگیران از بیستم هر ماه بر اساس حروف الفبا به حساب آنها واریز می شود.

بازرس مرکز بازنشستگی تامین اجتماعی تهران از مسئولان خواست حقوق بازنشستگان را افزایش دهند اردیبهشت ماه مطلع.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید گفت: در روزهای اخیر وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بنگاهی انجام دادند. قول بده که در اردیبهشت ماه افزایش حقوق اعمال می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه آغاز می شود، امیدواریم مقدمات کار تا قبل از این تاریخ انجام شود. حقوق اردیبهشت ماه مستمری بگیران باید افزایش یافته و در عین حال مابه التفاوت جبران شود فروردین همراه با حقوق بازنشستگی اردیبهشت ماه پرداخت می شود

ایزدان تاکید می کند: رصدهای ما از سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد که مسئولان این سازمان برای پرداخت افزایش حقوق در ماه جاری آمادگی دارند. حتی اگر مراحل اداری صدور احکام تا پایان ماه به پایان نرسیده باشد، به احتمال زیاد در مراحل بعدی پرداخت ها و احکام جدید دادگاه صادر خواهد شد. ممکن است مراحل اداری کار و امضای هیات امنا و سپس تایید هیات مدیره زمان زیادی ببرد.

به گفته وی، وزیر کار و مدیرعامل سازمان باید به وعده خود برای افزایش دستمزد عمل کنند اردیبهشت ماه پایبندی به؛ بازنشستگان انتظار دارند در روزهای آینده حقوق جدید و مابه التفاوت دریافت کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس بازگشته و شورای نگهبان ایراداتی را در آن وارد کرده است و تلاش می کنیم به زودی ایرادات شورا را اصلاح کنیم.

مهدی عیسی زاده در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت گفت: از شما انتظار می رود جوانانی که در کنکور شرکت کرده اند و آنها را قبول کنند. پذیرفته شدند و استرس زیادی به آنها و خانواده هایشان وارد می کنید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حقوق بازنشستگان باید یکسان شود و معوقات وجوه پرداخت شود. متاسفانه هنوز معوقات صندوق های تامین اجتماعی پرداخت نشده است. در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت که پس از تصویب مجلس به شورای نگهبان ارسال شد، این شورا نواقصی داشته است، سعی می کنیم به زودی نواقص شورا را برطرف کنیم و سیاست های مغایر آن را برطرف کنیم. به سیستم برای دستیابی به نتایج.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: کلیات لایحه حمایت از حقوق زنان در مجلس به تصویب رسیده است. این طرح در کمیسیون مشترک در حال بررسی است و از اندیشمندان، نخبگان، اساتید، دانشگاهیان و فرهیختگان و به ویژه نمایندگان مجلس می‌خواهم هرگونه نظری در رابطه با این لایحه را به کمیسیون ارائه کنند.

بر اساس ابلاغیه سازمان بازنشستگی کشور، حق خانواده و فرزند در این ماه یکسان است. اسفند پرداخت شده و مابه التفاوت آن افزایش حق اولاد و خانواده است فروردین همراه با حقوق اردیبهشت ماه به حساب بازنشستگان کشوری واریز می شود.

بر اساس داده های آماری صندوق بازنشستگی کشوری، در جدیدترین داده های آماری بیش از دو میلیون و ۶۱۰ هزار نفر به عنوان بازنشستگان، ازکارافتادگان، وراث، کارمند و مودیان از خدمات این صندوق بیمه ای بهره مند می شوند.

بر اساس آمار موجود از صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی 81 درصد، متوفیان 18 درصد و یک درصد از معلولان نیز شاغلان تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند. بخش مربوط به افراد متوفی شامل 18 درصد از کل افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی، 14 درصد از بازنشستگان متوفی و ​​چهار درصد از کارکنان فوت شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس بازگشته و شورای نگهبان ایراداتی را در آن وارد کرده است و تلاش می کنیم به زودی ایرادات شورا را اصلاح کنیم.

مهدی عیسی زاده در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت گفت: از شما انتظار می رود جوانانی که در کنکور شرکت کردند و آنها را قبول کنید. پذیرفته شدند و استرس زیادی به آنها و خانواده هایشان وارد می کنید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حقوق بازنشستگان باید یکسان شود و معوقات وجوه پرداخت شود. متاسفانه هنوز معوقات صندوق های تامین اجتماعی پرداخت نشده است. در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت که پس از تصویب مجلس به شورای نگهبان ارسال شد، این شورا نواقصی داشته است، سعی می کنیم به زودی نواقص شورا را برطرف کنیم و سیاست های مغایر آن را برطرف کنیم. به سیستم برای دستیابی به نتایج.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا