اخبار روز

پدر و مادر همسر نخست وزیر اسکاتلند در غزه گرفتار شدند!/ 100 نفر در خانه خود پناه گرفته اند!

حمزه یوسف، نخست وزیر اسکاتلند، گفت والدین همسرش در نوار غزه گرفتار شده اند و در نتیجه حمله اسرائیل به غزه در خطر تمام شدن آب هستند.

به گزارش پی ام آپ به نقل از پایگاه خبری «عربی 21» حزب ملی اسکاتلند گفت که این تجربه برای دو عضو خانواده نخست وزیر به منزله شکنجه است.

نخست وزیر اسکاتلند بارها از دولت بریتانیا خواسته تا اجازه عبور امن غیرنظامیان از غزه را بدهد.

“حمزه یوسف” 38 ساله، پاکستانی تبار و مسلمان در فروردین گذشته به عنوان نخست وزیر اسکاتلند انتخاب شد. پدرش اهل پاکستان و مادر اهل کنیاست. آنها ۶۰ سال قبل به اسکاتلند مهاجرت کردند.

حمزه یوسف نخست وزیر اسکاتلند و همسرش . او مهاجر و پاکستانی تبار و همسرش ،‌فلسطینی تبار است.

“جیمز کلورلی” وزیر امور خارجه بریتانیا گفت با اسرائیل و مصر برای باز کردن گذرگاه رفح همکاری می‌کند تا به شهروندان بریتانیایی برای خروج از منطقه کمک کند.
گذرگاه رفح،‌ منطقه غزه را به مصر متصل می کند. رفح تنها راه دسترسی منطقه غزه به جهان خارج است.

الیزابت النخلا و همسرش ماجد، والدین نادیا همسر حمزه یوسف، نخست وزیر اسکاتلند، برای ملاقات با یکی از بستگان بیمار خود به غزه سفر کرده اند.

“الیزابت النخلا” مادر همسر نخست وزیر اسکاتلند

مادرشوهر نخست وزیر اسکاتلند

نخست‌وزیر اسکاتلند (حمزه یوسف) در حال بازدید از شهر سیل‌زده برچین در آنگوس اسکاتلند بود که از مشاوران خود کناره‌گیری کرد و بعداً فاش کرد که این تماس مادر همسرش در غزه بوده است.

یوسف گفت: وضعیت فاجعه بار است، برای ما کابوس و برای آنها شکنجه است. آنها نمی توانند بخوابند و البته از بمباران احتمالی خانه خود می ترسند.

یوسف گفت: این زوج (پدر و مادر همسرش) تنها 6 بطری آب آشامیدنی دارند و در خانه ای زندگی می کنند که حداقل 100 نفر از جمله یک کودک دو ماهه در آن پناه گرفته اند.

وی افزود:”ما شاهد رسیدن کمک‌ها هستیم اما این کمک‌ها بسیار کمتر از آنچه نیاز است. باید مرزها باز شود تا مردم بتوانند آنجا را ترک کنند زیرا نه فقط والدین همسرم بلکه تعداد زیادی از مردان، زنان و کودکان بی‌گناه و وجود دارند. بسیاری از مردان، زنان و کودکان بی گناه به شدت رنج می برند.”

جمعه گذشته نخست وزیر اسکاتلند (حمزه یوسف) کلیپی از مادر همسرش در حساب کاربری خود در پلتفرم X (توییتر)‌ منتشر کرد. مادر همسرش در این فیلم می گوید: ” این آخرین ویدیوی من خواهد بود. همه در غزه به سمت ما می روند. میلیون ها نفر بدون غذا یا آب هستند. هنوز آنها را در حین جابجایی بمباران می کنند. کجا هستند؟

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا