دانستنی ها

با این نوشیدنی های خانگی روده و کبد خود را پاک سازی کنید!

سم زدایی می تواند برای جلوگیری از بروز بیماری ها و یا رفع مشکلات دستگاه گوارش مورد استفاده قرار گیرد سم زدایی روده و کبد با ترکیب چند سبزی مفید نسخه عالی طب سنتی است.

برای سم زدایی روده و کبد به داروخانه طب سنتی می رویم، دستورالعمل هایی که در این مقاله به شما ارائه خواهیم داد، قرن هاست که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و اثرات فوق العاده آنها بارها و بارها به اثبات رسیده است.

از آنجایی که کبد یکی از اعضای اصلی است، باید بلافاصله پس از مسمومیت سم زدایی شود. بسته به سبک زندگی شما، کبد می‌تواند فوراً مسموم شود و باعث رنج کشیدن یا حتی توقف کار شما شود. اگر می خواهید از شر این مشکل خلاص شوید یا مسموم شده اید، می توانید با یک رژیم غذایی سالم از این مشکل پیشگیری کنید.

ترب برای سم زدایی و انواع رژیم های غذایی مناسب است، زیرا حاوی فیبرهای غذایی شناخته شده ای است که می تواند دستگاه گوارش را به طور کامل پاکسازی کند.  ترب نیز سلامت روده را دربر می گیرد و از آن محافظت می کند.در این بخش قصد داریم تا شما را با چگونگی تهیه شربت پاک کننده سموم روده و کبد آشنا سازیم.

  • 3 عدد هویج پوست گرفته و شسته شده
  • 6 برگ کلم
  • ½ لیمو پوست کنده
  • ریشه زنجبیل
  • دو عدد سیب شسته شده
  • ترب شسته شده

طرز تهیه نوشیدنی خانگی برای سم زدایی روده و کبد:

ابتدا دو لیوان آب به مخلوط کن اضافه کنید و سپس تمام مواد ذکر شده را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا خوب له شود و در یخچال بگذارید تا خنک شود و سپس میل کنید.

ویژگی های ترکیبات اصلی نوشیدنی سم زدایی روده و کبد

سیب برای سم زدایی:

اجزای موجود در سیب حاوی یک ضد عفونی کننده سالم به دلیل مقدار زیادی پکتین است که به دستگاه گوارش کمک می کند تا سموم را دفع کند.

ریشه زنجبیل برای سم زدایی روده و کبد:

یبوست، نفخ و بسیاری از مشکلات گوارشی را می توان با ریشه زنجبیل درمان کرد. از ریشه زنجبیل در سم زدایی روده و کبد نیز استفاده می شود.

لیمو برای سم زدایی روده و کبد:

لیمو یک ابزار مناسب و فوق العاده برای سم زدایی روده و کبد است که می تواند این دو عضو را به بهترین شکل سم زدایی کند. لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که برای بازسازی متابولیسم بدن مفید است.

کلم برای دفع سموم کبد:

می توانید کلم را که یکی از بهترین گزینه ها برای جگر است، به صورت آب پز یا خام مصرف کنید. کلم برای دفع سموم بسیار مناسب است و توصیه می شود این گیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

هویج و ترب برای سم زدایی کبد:

هر دوی این گیاهان حاوی مقدار زیادی ویتامین A هستند. مصرف این دو گیاه به دلیل پاکسازی کبد از سموم بسیار توصیه می شود.

منبع: نی نی بان

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا