اخبار روز

پاسخ جنجالی معاون درمان وزارت بهداشت به گفته های دکتر اکبری! / با سند و مدرک حرف بزنید!

پیرامون مصاحبه با دکتر اکبری با وزیر بهداشت و صحبت های این مقام ارشد پیرامون نادرست بودن نتایج ام ار ای سعید کریمی به این صحبت ها واکنش نشان داد و خواستار ارائه منبع برای این گفته ها شد.

به گزارش پی ام آپ، دکتر اکبری در این گفت و گو گفت: 94.7 درصد ام آر آی هایی که انجام می شود به دلیل نبود راهنمای بالینی بی خود است.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو گفت: «ما جزو کشورهایی هستیم که رشد سرطان در آن زیاد است، بنابراین ما هنوز بین یک‌چهارم تا یک‌پنجم کشورهای غربی سرطان داریم، اما هر چه سن بالاتر می‌رود و بیشتر در معرض عوامل خطر قرار می‌گیریم. بنابراین کشور ما از نظر رشد سرطان در لیست 10 کشور برتر جهان قرار دارد.

پاسخ جنجالی معاون درمان وزارت بهداشت به گفته های دکتر اکبری! / با سند و مدرک حرف بزنید!

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و آموزش پزشکی روز گذشته در نشست خبری «روایت سلامت در دولت مردمی» با اشاره به این سخنان گفت: اخیرا یکی از همکاران پیشکسوت، مصاحبه ای در مورد افزایش سرطان ها داشته است. این یک روند رو به افزایش در سراسر جهان به دلیل افزایش امید به زندگی و افزایش سن است. سرطان با سن مرتبط است. ایران جزو کشورهایی است که آمار سرطان در آن زیاد نیست و اروپا نیز سرطان های بیشتری دارد. کسانی که مصاحبه انجام می دهند باید با مرجع صحبت کنند. مثلاً گفتند 94 درصد مواقع با ام آر آی تصویر اشتباه می گیریم. خب بگویند MRI نابجا چه تعریفی دارد؟ ما انواع و اقسام MRI داریم و باید دقیق صحبت شود.»

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا