دانستنی ها

ویروس اپشتین بار چیست؟ – من

سرویس ترجمه ویروس توسط پی ام آپ آپستاین نوار یک ویروس رایج انسانی است و بخشی از آن دسته بندی رنگ پریده ویروس ها به حساب می آیند. بسیاری از افراد ممکن است در طول زندگی خود بدون اینکه متوجه باشند به این عفونت مبتلا شوند. ویروس آپستاین در ابتدا این بار بخشی از سلول های ایمنی را که وظیفه محافظت از بدن فرد را بر عهده دارند، آلوده می کند. چه زمانی ویروس است آپستاین پس از آلوده شدن، این ویروس تا پایان عمر در بدن شما نهفته می ماند. در برخی موارد، ویروس می تواند دوباره فعال شود، اما معمولاً علائم خاصی ایجاد نمی کند، اگرچه ویروس فعال شده مجدد احتمالاً علائمی مشابه عفونت اصلی در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف ایجاد می کند.

علائم ویروس آپستاین راد

ویروس آپستاین این بار معمولاً علائم خاصی ایجاد نمی کند و کودکان علائم کمتری دارند. شایع ترین علائم ویروس آپستاین باری که نوجوانان و بزرگسالان تجربه می کنند تب، احساس خستگی، سردرد، گلودرد، تورم غدد لنفاوی در گردن یا زیر بغل، تورم لوزه ها و زباله پوست می شود. این علائم ممکن است دو تا چهار هفته طول بکشد، اما خستگی می تواند هفته ها یا ماه ها ادامه یابد.

ویروس چگونه منتقل می شود آپستاین راد

ویروس آپستاین بار از طریق مایعات بدن به ویژه بزاق از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. ویروس می تواند با به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی مانند مسواک یا ظروف غذا با فرد مبتلا به سایر افراد سرایت کند. این ویروس از طریق خون نیز قابل انتقال است. هنگامی که ویروس وارد بدن می شود، ویروس می تواند قبل از اینکه علائم عفونت فعال را نشان دهد منتقل شود. تا زمانی که ویروس فعال است، می تواند برای هفته ها یا حتی ماه ها مسری باشد. وقتی ویروس غیرفعال است، قدرتی برای آلوده کردن دیگران ندارد. ویروس آپستاین شارژ در بدن باقی می ماند و می تواند در شرایط مختلف دوباره فعال شود. این شرایط شامل قرار گرفتن در معرض تشعشعات و فلزات سمی، سوء تغذیه، استرس عاطفی، آسیب های فیزیکی، قرار گرفتن در معرض آفت کش ها و رنگ های ساختمانی است.

روش تشخیص ویروس آپستاین راد

عفونت های احتمالی آپستاین این بار معمولاً بدون هیچ آزمایشی تشخیص داده می شود. با این حال، آزمایش خون می تواند وجود آنتی بادی های مرتبط با ویروس را تشخیص دهد. یکی از این موارد تستمونونوکلئوز آزمایش، اما نتایج آن همیشه دقیق نیست و آزمایش‌های خون دیگری برای تشخیص آنتی‌بادی‌های اختصاصی‌تر برای ویروس حاوی آنتی‌ژن وجود دارد. کپسید ویروسی (VCA)، آنتی ژن اولیه (EA)، آنتی ژن هسته ای (EBNA).

درمان ویروس آپستاین راد

هیچ درمان یا واکسن خاصی برای این ویروس وجود ندارد آپستاین هیچ بار ناشی از این ویروس وجود ندارد و عفونت ها اغلب به آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهند، بنابراین اقداماتی برای مدیریت علائم این بیماری توصیه می شود. به عنوان مثال، توصیه می شود برای تسکین تب یا گلودرد، استراحت کافی داشته باشید، مایعات فراوان بنوشید و مسکن مصرف کنید.

چگونه از انتقال ویروس جلوگیری کنیم آپستاین راد

هیچ واکسنی برای جلوگیری از عفونت ویروسی وجود ندارد آپستاین اگر بار در دسترس نباشد، افراد ممکن است خطر استفاده نکردن از ظروف، اسباب بازی ها یا سایر اشیاء مورد استفاده توسط افراد بیمار را داشته باشند. عفونت برای کاهش این بیماری اجتناب از تماس با مایعات بدن، به ویژه بزاق، می تواند احتمال عفونت را کاهش دهد. پیشگیری از این بیماری دشوار است زیرا بسیار شایع است و حتی زمانی که فرد مبتلا علائمی از خود نشان نمی‌دهد قابل انتقال است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا