اخبار روز سینما

رابطه احساسی از مهربانی بین حیوانات و انسان ها!

دوستی حیوانات و انسانها یکی از زیباترین بخشهای خلقت است.

به گزارش پی ام آپ، در ادامه ویدیویی احساسی از مهربانی و دوستی حیوانات و انسان ها را مشاهده می کنید که دیدن آن خالی از لطف نیست.

روایات مهربانی با حیوانات

حیوانات اعم از اهلی و وحشی همگی مخلوق خداوند هستند و مانند انسان ها حق حیات دارند و کسانی که قلبی مهربان و مهربان دارند هرگز اجازه ظلم به آنها را نمی دهند.

حیوانات نیز درد را به خوبی درک می کنند و نمی توانند از خود در برابر انسان دفاع کنند. اما باید مطمئن باشیم که آنها تنها نیستند.

و خدا ناظر اعمال ما انسانهاست. و قطعا مجازات زورگویی به زبان بسته را هم در این دنیا و هم در آن دنیا خواهیم دید.

زن فداکار

در روایات آمده است که زنی از صحرای داغ و سوزان عبور می کرد و تشنگی بر او غلبه کرد که چاهی بر سر راه خود یافت.

و چون ظرفی برای کشیدن آب نداشت، برای رفع تشنگی وارد چاه شد. و چون از چاه بیرون آمد سگی را دید که از تشنگی خاک نمناک می خورد.

دلش برای سگ سوخت و به خودش گفت که او هم مثل من تشنه است. پس به داخل چاه رفت و کفش هایش را پر از آب کرد و زبان حیوان را بست.

و پیامبر خدا (در روایات معراج) فرمود که خداوند گناهان این زن را به همین دلیل بخشید و او را از اهل بهشت ​​قرار داد.

روایت شهروندان

یک شهروند زنجانی گفت: حیوانات مخلوق خداوند هستند و درد و رنج را با تمام وجود احساس می کنند. بنابراین، هیچ کس نباید با آنها ظالمانه رفتار کند. در غیر این صورت حتما یک روز هزینه کار خود را خواهید پرداخت.

وی افزود: انسان باید پناهگاه حیوانات باشد و بی جهت به آنها حمله نکند. و اگر در جایی حیوان اسیر می یافتند آن را از دام رها می کردند. و با توجه به اینکه انسان شریف ترین مخلوقات است باید انسانیت خود را نشان دهد.

پیرمردی نیز گفت: یک روز صبح می‌رفتم در باغ‌های مجاور سر کار می‌رفتم، سگی را دیدم که در حصار آهنی یک کابین گیر افتاده است. و برای نجات جان او با ترس پا پیش گذاشتم و با تلاش فراوان این حیوان درنده را رها کردم.

وی ادامه داد: زمانی که این حیوان خود را آزاد و رها کرد، دور من حلقه کامل کرد و از آنجا دور شد که نشانه قدردانی بود زیرا تا امروز لذت آن لحظه را فراموش نکرده ام.

این شخص گفت: کشتن حیوانات بی دلیل، اعم از گوشت حلال و حرام، به هیچ وجه مورد رضایت خداوند نیست و در صورت لزوم به خصوص در فصول سرد سال باید مجازات شوند.

داستان یک شکارچی

یک شکارچی پیر نیز با بیان اینکه باید از آه حیوانات زبان بسته بترسید گفت: در جوانی کبوتر شکار کردم.

وقتی به سر طعمه ام رسیدم آن را زخمی و خون آلود یافتم. این پرنده در آن لحظه نگاهی خاص و معنادار به من انداخت که تمام بدنم را لرزاند و باعث شد برای همیشه از شکار دست بکشم.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: روستائیان و شهروندان در صورت مشاهده حیات وحش در مجاورت محل سکونت خود از هرگونه آزار و اذیت خودداری کرده و سریعا به محیط زیست اطلاع دهند.

در زمستان به حیوانات کمک کنید

امجد باقری افزود: گاهی اوقات بارش برف و هوای سرد باعث می شود حیوانات برای یافتن غذا به انسان نزدیک شوند.

و وقتی پا به داخل شهر و شهر می گذارد، به طور اتفاقی راه بازگشت را گم می کند و از اینجا به آنجا می رود. که می تواند در این لحظه با ترس و ترس از زندگی مورد حمله قرار گیرد.

وی گفت: در این ماه یک قلاده سمور سنگی و یک گردنبند شغال در محدوده شهر زنجان صید شد. موضوع توسط دوستداران حیات وحش به محیط زیست گزارش شد و محیط بانان آنها را در زیستگاه اصلی خود صید و رهاسازی کردند.

باقری سوء استفاده از حیوانات را غیرمنطقی و ناپسند خواند و افزود:

از ابتدای سال تاکنون حدود 30 مورد حیوان وحشی در سکونتگاه های انسانی زنجان مشاهده شده است. بوم شناسان با استفاده از تجهیزات موجود آنها را زنده گرفتند و در طبیعت رها کردند.

برگفته از رسانه وقت صبح

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا