اخبار روز

وقتی ماشین ترمز می کنه اینجوری متوقفش کن + فیلم

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، بریدن ترمز خودرو یکی از وحشتناک ترین و تاسف بارترین مشکلاتی است که رانندگان می توانند با آن مواجه شوند، این کلیپ آموزنده را حتما ببینید و به اشتراک بگذارید.

عقب بکشید و با احتیاط به سمت راست جاده حرکت کنید.

اگر ماشین شما کروز کنترل دارد ابتدا حتما آن را خاموش کنید و ماشین را از حالت کروز و سرعت ثابت خارج کنید. سپس در خودروهای مجهز به گیربکس دستی باید با قرار دادن دنده ها به عقب و سنگین تر کردن آن ها، گام به گام سرعت خودرو را کاهش دهید.

در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک ابتدا دنده را در حالت تیپ ترونیک یا تعویض دستی تنظیم کنید و سپس مرحله به مرحله ضریب دنده را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که نباید همزمان از دنده های سبک به دنده های خیلی سنگین بروید. زیرا در این صورت احتمال برهم خوردن تعادل خودرو و سخت شدن کنترل آن وجود دارد و احتمال تصادف افزایش می یابد.

از ترمز دستی استفاده کنید

ترمز دستی با به کار انداختن چرخ های عقب را می توان گزینه مناسبی برای کاهش سرعت خودرو دانست. البته باید مراقب باشید که ترمز دستی را به آرامی بکشید تا چرخ های عقب ناگهان قفل نشوند. زیرا در این صورت احتمال تصادف و تعادل خودرو بسیار زیاد خواهد بود. سعی کنید ترمز دستی را تا جایی بکشید که چرخ های عقب با لنت ها درگیر شوند اما کاملاً قفل نشده باشند. در این حالت ترمز دستی را نگه دارید تا سرعت خودرو به تدریج کاهش یابد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا