اخبار روز سینما

وعده ضرغامی در مورد بلیط موزه

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور خبرنگاران گفت: لایحه اهداف و وظایف وزارت میراث فرهنگی پس از یک مصوبه از سوی مجلس ابلاغ شد. سال کار مستمر صدها نفر از کارشناسان و مدیران این لایحه مهم در 10 ماده و 77 بند در جلسات متعدد جمع بندی و به تصویب هیات وزیران رسید.

وی افزود: از زمان تشکیل این وزارتخانه قرار بود قانون این وزارتخانه تدوین شود چرا که پیش از این سه حوزه اختیارات مستقل از قانون داشتند اما اکنون انسجام و تمرکز این سه حوزه در قانون دیده شده است. ، و این انسجام نقش مهمی در پیشبرد اهداف این گروه دارد.

ضرغامی تصریح کرد: ماموریت های نهادهای مختلف در این قانون به صراحت بیان شده است و به این ترتیب بسیاری از ابهاماتی که درباره مأموریت ها به وجود آمده بود برطرف شده است.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: در این قانون یگان حفاظت میراث فرهنگی به عنوان ضابط قضایی شناخته شده است که نقش مهمی در حفاظت از میراث فرهنگی و جلوگیری از تخلف و قاچاق خواهد داشت. انتظار می رود شورای اسلامی این لایحه را در اولویت قرار دهد که بی شک به چشم نمایندگان این لایحه غنی خواهد شد.

تا جایی که امکان دارد از افزایش قیمت خودداری می کنیم

وی گفت: بر اساس قانون وزارت میراث فرهنگی، قیمت بلیت پایگاه های میراث فرهنگی مانند موزه ها باید بر اساس تورم سالانه افزایش یابد که در حال حاضر این ارقام بسیار پایین است. پس از کارشناسان با ارائه این لایحه مخالفت کردیم زیرا احساس می کنیم با توجه به شعار سال باید تا حد امکان از افزایش قیمت پرهیز کنیم.

ضرغامی تصریح کرد: بنابراین با وجود افزایش هزینه های مرمت و نگهداری و محدود بودن اعتبارات وزارتخانه برخلاف روند سال های گذشته، قیمت بلیت موزه ها و مجموعه های مرتبط با وزارت میراث فرهنگی افزایش نخواهد یافت. . افزایش خواهد یافت و بر اساس قیمت های سال گذشته خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی در مواجهه با احتمال افزایش 100 درصدی قیمت بلیت هواپیما گفت: تا جایی که اطلاع دارم وزارت راه با افزایش بلیت هواپیما مخالفت کرده است. در صورت لزوم جلسه ای با وزیر راه برای تعادل قیمت ها خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: برای توجه به شعار سال و مهار تورم، قیمت بلیت باید کمترین افزایش را داشته باشد به همین دلیل با افزایش آن مخالفت کردیم.

ضرغامی تصریح کرد: با هرگونه افزایشی که متناسب با واقعیت فعلی گردشگری نباشد مخالفیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا