اخبار ارز دیجیتال

وعده تکراری رئیس سازمان توسعه تجارت: واردات با ارزهای دیجیتال به‌زودی عملیات ی می‌شود

وعده تکراری رئیس سازمان توسعه تجارت: واردات با ارزهای دیجیتال به‌زودی عملیات ی می‌شود – ارزدیجیتال

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت و وزیر صمت، بار دیگر به عملیاتی‌شدن طرح با ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک اشاره کرده است و گفته است بانک مرکزی مجوز مربوطه را صادر کرده و اجرای طرحی را که واقعاً نهایی وزارت اقتصاد است انجام می‌دهد.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از ابنا، پیمان‌پاک در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا برای مثال:

پروسه و بستری بره بلوکچین تعریف شد تا همپای مباحث B2B را پوشش دهد و هم پلتفرم ایرانی با کشور های اطراف ارتباط برقرار کند تا بر پایه رمزارز قابلیت مبادله داش باشد.

او ادامه داد:

این امر نیازمند یک سامانه است، چرا که سیستمی که می تواند رمز عبور را صادر کند و وارد شود، به فرآیندهای فنی نیاز دارد و مهمتر از آن است که باید به سامانه جامع تجارت و سامانه تخصیص ارز بانک مرکزی هم مرتبط باشد.

پیمان پاک کرد:

با کمک اتاق بازرگانی این سامانه را تعریف و طراحی کرد که اوائل زمستان گذشته نیز نهایی و بر بسترهای مرتبط نیز منطبق شد. مشکلی که داشتیم موضوع حساب واسط ریالی بود که تعیین تکلیف و این حساب واسط طرا حی شد.

او با توجه به بانک مرکزی مجوزهای مربوطه را صادر کرده است و فقط منتظر نیست وزارت اقتصاد هستیم، گفت:

بنا بر این بود که پاییز سال گذشته با استفاده از رمزارز اجرایی شود، اما راه‌اندازی سامانه و سازکار قانونی، عملیاتی‌شدن آن را به تعویق انداخت. در حالی که با تغییرات در بانک مرکزی مانع بودیم، اما در حال حاضر این کار تقریبا تمام است و به زودی این روند عملیاتی خواهد شد.

وزیر صمت اظهار کرد:

آمار آمار و اطلاعات وزارت صمت و بانک مرکزی، برخی از واحدهای رمزارز مجا ز در داخل کشور، در ازایار رمز را می‌توان انجام داد که به اندازه کافی نیس ت و در حد چند ده میلیون دلار است. اما برآن روند کار را انجام دادیم که عمومیت و راه اندازی سامانه آن این موضوع امسال اجرا خواهد شد.

گفتنی است پیمان پاک اولین بار در دی ماه سال ۱۴۰۰ درباره طرح واردات با آرزوهای دی جیتال صحبت کرده بود.

موردی یافت نشد.


تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا