اخبار روز

وضعیت نارنجی هوا در ۵ استان کشور!/ جزئیات خبر

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده‌ی جوی باعث ایجاد اثرات منفی و خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی به منظور آماده‌باش دستگاه‌های مسئول در مقابله با این پدیده‌ی خسارت‌زا، اعلام می‌شود.

سازمان هواشناسی به تشدید بارش در پنج استان و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد!

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ به تشدید فعالیت سامانه بارشی اشاره کرده است. در روز سه‌شنبه (۷ شهریورماه) در شمال و شرق آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، غرب گیلان و شمال اردبیل، و در روز چهارشنبه (۸ شهریورماه) در گیلان، شرق اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و دامنه و ارتفاعات مازندران، وقوع رگبار باران، رعدوبرق، و وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی، مسیل‌ها سیلابی می‌شوند، رودخانه‌ها طغیان می‌کنند، صاعقه و وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد رخ می‌دهند. همچنین، خیزش گردوخاک، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت مانند بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای، و آسیب به محصولات کشاورزی احتمالاً رخ می‌دهد.

بر اساس توصیه‌های سازمان هواشناسی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی 🚑 و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

در هشدار نارنجی، سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا