اخبار روز

وضعیت خاص بازار طلا!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: به جرأت می توانم بگویم در شش ماهه اول سال تنها 30 تا 40 روز صنعت طلا در وضعیت مطلوبی قرار داشت اما در بقیه روزها با رکود و کاهش تقاضا و تعطیلی روبه‌رو بود که واحدهای تولیدی و توزیعی را دچار آسیب‌های شدید مالی و اقتصادی کرد.

به گزارش پی ام آپ، قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر در شرایطی که بازار طلا و سکه امامی در بلاتکلیفی به دلیل اخبار و سیگنال های سیاسی پیرامون نشست شورای حکام غرق شده است، کاهش چشمگیری داشته است. برخی فعالان بازار بر این باورند که احتمال افزایش قیمت سکه کمی دور از انتظار است چرا که قیمت طلا و دلار در چند روز گذشته افزایش چشمگیری نداشته است.

یک گروه نیز بر این باورند که بازار بر عدم قطعیت اخبار سیاسی پیرامون نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام در 20 مارس سوار است. شهریور در حال وقوع است و این اتفاق باعث شده تا خریداران دیگر رغبت زیادی برای خرید طلا و سکه نداشته باشند.

در همین رابطه نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با خبرگزاری پی ام آپ، درباره وضعیت بازار طلا و سکه می گوید: در هفته گذشته بازار طلا و سکه به طور متوسط ​​روند نزولی را به ثبت رساند. . در مجموع شاهد کاهش 9 دلاری هر اونس طلا در سراسر جهان بودیم و هر گرم طلای 18 عیار حدود 11 هزار تومان کاهش یافت و سکه امامی نیز بین 150 تا 250 هزار تومان کاهش یافت.

وی می افزاید: با توجه به اینکه در ماه صفر قرار داریم تا پایان ماه صفر شاهد افزایش و کاهش چندانی نخواهیم بود. هفته بعد که آخر ماه صفر است را باید بگذرانیم تا ببینیم در ماه ربیع الاول چه شرایطی خواهیم داشت.

شرایط ویژه در بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح می کند: صنعت طلا از ابتدای سال متحمل خسارت مالی و اقتصادی شده و شرایط مساعدی نداشته و واحدهای تولیدی و فروش نیز آسیب دیده اند.

بذرافشان خاطرنشان می کند: کاهش تقاضا و رکود در ماه های اخیر بی سابقه بوده است. یعنی در دوره کرونا چنین رکود و این افت تقاضا نداشتیم اما متاسفانه در 6 ماهه اول سال چنین وضعیت بحرانی در صنعت طلا داشتیم.

وی می گوید: ابتدای سال با ماه رمضان روبرو بودیم که بازار طلا دچار رکود شد. پس از آن اخبار سیاسی و اقتصادی و احیای برجام و آزادسازی پول های بلوکه شده مطرح شد و همزمان ثبت نام خودرو شرایط ویژه و رکودی را در صنعت طلا ایجاد کرد. البته در همه صنایع رکود داشتیم اما در صنعت طلا شرایط جدی بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یادآور شد: به حق می‌توانم بگویم صنعت طلا در 6 ماهه اول سال فقط در 30 تا 40 روز وضعیت مطلوبی داشت، اما در روزهای باقیمانده با رکود مواجه شد. و کاهش تقاضا و همچنین تعطیلی که منجر به آسیب جدی به واحدهای تولیدی و فروش شد. از نظر مالی و اقتصادی.

پیش بینی وضعیت بازار

بذرافشان با اعلام این موضوع به نظر من تا پایان ماه صفر که تقریباً روزهای پایانی است. شهریور این احتمال وجود دارد که نه افزایشی و نه کاهشی را شاهد باشیم، می گوید: در نهایت در بازار طلا و سکه همین قیمت ها را با نوسان 1 تا 3 درصدی خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که باید ببینیم نوسان اونس جهانی طلا، بازار ارز و عرضه و تقاضا چگونه خواهد بود، می‌افزاید: ما باید ببینیم در نیمه دوم سال و ماه ربیع‌الاول، آیا رونق به صنعت بازمی‌گردد یا شرایط تغییر می‌کند یا خیر.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر می گوید: تحلیلگران پیش بینی می کنند اونس جهانی طلا تا پایان سال جدید و در دی ماه به 2500 دلار برسد. اگر این اتفاق بیفتد قطعا بازارهای داخلی دنیا تحت تاثیر قرار می گیرد و شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

بصرفشان تصریح می کند: باید با این تحلیل ها دید تا دی ماه این اتفاق می افتد یا خیر. با این حال در حال حاضر شرایط نوسانی در بازار داخلی وجود ندارد.

وی تصریح می کند: کاهش تقاضا در بازار مردم را مشکوک کرده که امکان کاهش قیمت وجود دارد اما من اعتقادی به آن ندارم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا