اخبار روز

خبر وصول 250 هزار میلیارد ریال مطالبات معوقه از فوق بدهکاران!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، کامران منصور با بیان اینکه در بین ابر بدهکاران  شناسایی شده در این عملیات بیش از 90 شخص حقوقی از جمله شرکت های فولاد، پتروشیمی و سیمان وجود دارد، تصریح کرد: اقدامات اجرایی گسترده و بر اساس مفاد انجام شده است. قانون محاسبات عمومی کشور و آیین نامه اجرایی قانون مالیات های مستقیم از ابتدای مهرماه مبلغ 250 هزار میلیارد ریال برای پرداخت تعهدات این شرکت ها نزد خزانه داری جمع آوری و به حساب خزانه واریز شد.

مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی استان تهران با اشاره به ارجاع پرونده ابربدهکاران صنعت نفت کشور به سازمان امور مالی برای وصول مطالبات معوق دولت، تصریح کرد: بیش از 610 هزار ریال از حقوق عامه شناسایی و اجرا شده است. و فرآیند جمع آوری آغاز شده است.

منصور با بیان اینکه این شرکت ها در اکثر بانک ها دارای حساب های متعدد اعم از ریالی، ارزی و سپرده های بلندمدت هستند، افزود: برای وصول مطالبات بیت المال، حساب های بانکی و منابع مالی این شرکت ها شناسایی شده و در عین حال مالک نیز هستند. نزدیک به 6000 حساب بانکی این شرکت ها با اخذ دستور وکالت مسدود شده اند.

مدیرکل مبارزه با دارایی استان تهران در ادامه گفت: شناسایی گردش حساب های بانکی و منابع مالی این شرکت ها در حالی انجام شد که برخی از بانک های عملیاتی با افتتاح حساب های ویژه و آفلاین از نظارت بر معاملات و جابجایی وجوه جلوگیری کردند.

وی در پایان با بیان اینکه این سازمان با جدیت به دنبال وصول مانده مطالبات مطابق با تدابیر دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: براساس قانون بودجه سال 1402 مبالغ مذکور برای تامین منابع سازمان هدف در نظر گرفته شده است. از جمله پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا